در حال بارگذاری ...
در دومین روز جشنواره

جشنواره ملی تئاتر ایثار میزبان ۱۲ اجرای نمایشی می‌شود

امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت و در دومین روز برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، بخش‌های مختلف جشنواره میزبان ۱۲ اجرای نمایشی می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در دومین روز برگزاری خود میزبان ۱۲ اجرای نمایشی است که در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و مهمان به صحنه می‌روند.

در بخش صحنه‌ای جشنواره، ساعت ۱۲ نمایش «نصرت» به نویسندگی و کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه، ساعت ۱۷ نمایش «بالاتر از سیاهی» به کارگردانی محدثه مهرپویان از زاهدان و ساعت ۲۰ هم نمایش «پیکار کنار پل» به کارگردانی کیانوش احمدی از شهریار به صحنه می‌رود.

در بخش خیابانی دومین روز جشنواره ملی تئاتر ایثار نیز نمایش‌های «فوتبال» به کارگردانی محمد نقابی از گرگان ساعت ۱۳:۳۰، «دعوت نشده» به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام ساعت ۱۵:۳۰، «سفر» به کارگردانی مالک آبسالان از دهلران ساعت ۱۶:۱۵، «شهر خوبان» به کارگردانی بهنام کاوه از آبادان ساعت ۱۸:۳۰ و «دور و دورتر» به کارگردانی حمیدرضا میرزایی‌زاده از گنبد ساعت ۱۹:۲۰ اجرا می‌شوند.

دومین روز هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در بخش مهمان نیز میزبان اجرای نمایش‌های «دعوت نشده» مصطفی کولیوندی، «فوتبال» محمد نقابی، «سفر» مالک آبسالان و «یک بقچه آرزو» خلیل بسطامی از رامیان است.

همچنین در این روز و در ساعت ۹:۳۰ کارگاه آموزشی (نقد) برگزار خواهد شد.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان، با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

«جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوه‌های ایثار و ازخودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به‌خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهم‌ترین موضوعات این دوره از جشنواره است.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌اللهی در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی از روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان برگزار خواهد شد.


تمدید اجرای «هاله»

تمدید اجرای «هاله»

نمایش «هاله» به نویسندگی و کارگردانی بهنام رضایی در عمارت نوفل‌لوشاتو تمدید شد.

|