در حال بارگذاری ...

تجلیل از شاهنامه پژوه بزرگ ایران در اجرای ویژه نمایش «بیژن و منیژه»

گروه نمایش «بیژن و منیژه» با همراهی جمع زیادی از چهره‌های هنری و فرهنگی، در روز بزرگداشت فردوسی، از محمد روشن، پژوهشگر و استاد ادبیات فارسی تجلیل کردند.

به گزارش ایران تئاتر، پردیس تئاتر شهرزاد، شامگاه سه‌شنبه 25 اردیبهشت، به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی، در اجرای ویژه نمایش «بیژن و منیژه»، میزبان جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر بود تا شاهد تجلیل از دکتر محمد روشن، شاهنامه‌پژوه بزرگ کشورمان باشند. 

در این اجرای ویژه و مراسم تجلیل، چهره‌هایی چون محمود دولت‌آبادی، احمد مسجدجامعی، نظام‌الدین زاهدوف (سفیر تاجیکستان)، حکمت‌الله ملاصالحی، مهدی محبتی، مجتهد شبستری، عبدالجبار کاکایی، پوران درخشنده، محسن شاه‌ابراهیمی و ... حضور داشتند. 

محمود دولت‌آبادی در این اجرای ویژه گفت: «در حضور استاد روشن چه می‌توانم درباره‌ فروسی بگویم؟ بسیار خرسندم تماشاگر اجرای «بیژن و منیژه» در شبی با نام فردوسی بودم. من مدیون شاهنامه‌ام و هنوز هم همواره این کتاب بزرگ را می‌خوانم.»

نظام‌الدین زاهدوف، سفیر تاجیکستان نیز در پایان اجرای این نمایش گفت: «خوشحالم تماشاگر این نمایش بودم و به نظرم تلفیق رنگ و حرکت و اشعار ناب فردوسی در این اجرا، فضایی عجیب برای ما فراهم ساخت. من این هنر والا و این شب بسیار باشکوه و این روز همایون را که روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی است، به همه حاضران تبریک می‌گویم. یک استاد بزرگ تئاتر به نام استانیسلاوسکی از بازیگر، فرورفتن در نقش و باورپذیری را طلب می‌کند و من امشب، آنچه را که دیدم، کاملاً باور کردم. به هنرمندان محترم این نمایش، برای ایجاد پیوند دو ساعته ما با شاهکار فردوسی، تبریک می‌گویم.»

سپس، از دکتر محمد روشن، مصحح، پژوهشگر ادبی و شاهنامه شناس تجلیل شد.

او در همین زمینه گفت: «فرهنگ و هنر و افتخارات سرزمین گرامی ما ایران، با نام فردوسی گره‌ خورده و همیشه او را نخستین نام قابل‌ستایش در فرهنگ ایران‌زمین می‌شناسند. «شاهنامه» کتاب نام‌دار او نیز شناسنامه‌ای برای همه‌ ایرانیان است و به این گروه نمایشی که آثار حکیم فردوسی را روی صحنه برده‌اند، تبریک می‌گویم.»

در ادامه این مراسم، پوستر نمایش «بیژن و منیژه»، با طراحی ابراهیم حقیقی که توسط بسیاری از هنرمندان و شاهنامه‌پژوهان کشورمان امضاء شده بود، به دکتر محمد روشن اهدا شد.

در نمایش «بیژن و منیژه»، قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی، محسن بهرامی، پارمیس هوبخش، اشکان شریعتی، سیاوش خادم‌حسینی، سحر یافتیان، علی‌رضا عابدی، زهره کدخدازاده و...ایفای نقش می‌کنند.

یلدا یزدانی و سبحان مهدی‌پور، خوانندگان این اثر نمایشی هستند و صادق چراغی نیز آهنگساز «بیژن و منیژه» است.

این نمایش، داستان بیژن، سردار جوان ایرانی است که دلباخته منیژه، دختر پادشاه توران می‌شود.

نمایش «بیژن و منیژه» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی و تهیه‌کنندگی مهدی بخشیانی، در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. 


اجرای نمایش «بیژن و منیژه» تمدید شد

اجرای نمایش «بیژن و منیژه» تمدید شد

نمایش موزیکال «بیژن و منیژه» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی که با استقبال تماشاگران مواجه شده است، برای یک دوره اجرایی جدید تمدید شد.

|

تمدید اجرای «هاله»

تمدید اجرای «هاله»

نمایش «هاله» به نویسندگی و کارگردانی بهنام رضایی در عمارت نوفل‌لوشاتو تمدید شد.

|