در حال بارگذاری ...
هنرمند پیشکسوت از رئیس جمهور شهید گفت

هوشنگ توکلی: مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله رئیسی اخلاص، زیست ساده و رفتار مردمی بود

هوشنگ توکلی، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ضمن ابراز تاسف از شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران گفت مهم‌ترین ویژگی این شخصیت اخلاص، زیست ساده و رفتار مردمی ایشان بود.

به گزارش ایران تئاتر، هوشنگ توکلی، هنرمند پیشکسوت با بیان اینکه زنده‌یاد رئیسی ترکیب هیئت دولت را با هدف جوان‌گرایی تشکیل داد، انتخاب محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را از مهم‌ترین تصمیمات هنری این رئیس جمهور شهید دانست که اوضاع معیشتی و اقتصادی هنر را سامان داد.

او ادامه داد: «اخلاص ایشان من را به یاد شهید بزرگوار رجایی می‌انداخت؛‌ شهیدی که وقتی از او سوال کردند چرا مسئولیت نخست‌وزیری را پذیرفتی، گفت من تابع اوامر رهبر انقلاب اسلامی هستم، او به من امر کرد و من تبعیت کردم. رئیسی نیز همانند شهید رجایی اهل خدمت به مردم بود و خودخواه و جاه‌طلب نبود.»

این هنرمند افزود: «سبک زندگی و زیست عارفانه شهید رئیسی و روابطی که با مردم داشت، زبانزد همگان بود به ویژه کسانی که او را ار نزدیک می‌شناختند.»

به گفته توکلی، آیت‌الله رئیسی علاوه بر حضورش در کلاس‌های درس مقام معظم رهبری، نزدیک به ۲۰ سال شاگرد آیت‌الله مرتضی تهرانی، عالم ربانی بود که دروس اخلاقی و عرفانی‌اش برای عام و خاص شهره است.»

او با اشاره به فروتنی زنده یاد آیت‌الله رئیسی گفت: «زمانی که مدعیان به او آیت‌الله ۶کلاسه می‌گفتند نه تنها از خود دفاع نمی‌کرد بلکه در کمال فروتنی سکوت می‌کرد.»

او ادامه داد: «او هیچ تمایلی برای حضور در قوه مجریه نداشت بلکه از فرمان رهبری تبعیت کرد و به کار مدیریت مشغول شد. رئیسی در راه سخت خود به جوانان اعتقاد داشت و ترکیب هیئت دولت را با هدف جوان‌گرایی تشکیل داد و جناب آقای دکتر اسماعیلی را که پر از اندیشه‌های نو و تراز انقلاب است، برای مدیریت یکی از سخت‌ترین ارگان‌‌ها یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد و تا آخرین لحظه عمر بابرکت خود از اقدامات جناب دکتر اسماعیلی حمایت کرد.»

این بازیگر پیشکسوت گفت: «انتخاب دکتر اسماعیلی از طرف زنده‌یاد رئیسی بسیار ارزشمند بود، چراکه دکتر اسماعیلی نسبت به تمام وزاری فرهنگ و ارشاد سال‌های قبل حضور پررنگ‌تری داشت و بسیاری از کارهای باقی مانده یا از دور خارج شده را به سامان رساند. دکتر اسماعیلی با همراهی معاونت هنری جناب آقای سالاری موفق شدند وضعیت به خواب رفته تئاتر را برقرار و به روز کنند و مهم‌تر از آن نفوذ فعالیت‌ها را سراسری کردند. همچنین وضعیت معیشتی هنرمندان پیشکسوت را تاحدودی سامان دادند.»

توکلی افزود: «به واسطه انتخاب درست زنده‌یاد آیت‌الله رئیسی این روزها تمامی هنرمندان در کشور دعاگوی معاونت هنری از زیرمجموعه‌های دکتر اسماعیلی هستند. این بخش اوضاع مالی را سروسامان داد. مدیران دیگر بخش‌های هنری نیز قطعا در تلاش هستند تا با مسئولیت‌پذیری کارهای عقب افتاده هنری را به پایان رسانند.»

این هنرمند در پایان برای زنده‌یاد رئیسی و هیئت همراه علو درجات الهی را آرزو کرد.




مطالب مرتبط

مردمی‌سازی فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم

مردمی‌سازی فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم

وزیر فرهنگ در خطبه‌های نماز چند هفته پیش با بیان اینکه سال 1403 سال فعالیت پررنگ هنری و فرهنگی است، گفت دولت سیزدهم در حوزه مردمی‌سازی فعالیت‌‌های فرهنگی و هنری، مطابق با عنوان دولت مردمی و شعار امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می‌کند و بنای ما در دولت سیزدهم مردمی‌سازی ...

|

هیچ‌وقت در ایران این همه بازیگر خلاق نداشته‌ایم

هیچ‌وقت در ایران این همه بازیگر خلاق نداشته‌ایم

هوشنگ توکلی: چهاردهم اردیبهشت در گاهشمار ایرانی، روز بازیگر نام‌گذاری شده است. این نشانی است از اهمیت این هنر در کشور ما و انسان‌هایی که از این مسیر وارد جهان تئاتر، سینما و تلویزیون می‌شوند.  ...

|

مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج
مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر اهمیت حفظ تماشاخانه تاریخی سنگلج، از نظارت دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌و‌ساز ساختمان مجاور این سالن خبر داد.

|

دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده
دستاوردهای تئاتری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲

اجرای 5421 عنوان نمایش و احیای جشنواره‌های متوقف‌شده

سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۱ عنوان نمایش روی صحنه رفت، این آمار رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱نشان می‌دهد. تعداد دفعات اجرا و تعداد تماشاگران نیز به ترتیب ۴۷ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

|

اداره‌کل هنرهای نمایشی، حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرد

اداره‌کل هنرهای نمایشی، حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کرد

اداره‌کل هنرهای نمایشی، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد و این حرکت تروریستی را بیانگر ورشکستگی و سردرگمی اسرائیل غاصب پس از شکست حقیرانه در غزه دانست.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قدردانی کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی در پاسخ به پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشت پیام پر از مهر و محبت تان برای خانواده نجیب و ارزشمند تئاتر نه تنها ایجاد انگیزه دوچندان و مضاعف در آغاز سال جدید شد بلکه مهر تایید آن شورا به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هدایت امور فرهنگی در ...

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

نظرات کاربران