در حال بارگذاری ...
تاجبخش فناییان:

آیت‌الله رییسی برای نخستین بار در تاریخ انقلاب، دستور تنظیم اسناد هنرها را هدف‌گذاری کردند

تاجبخش فناییان، کارگردان، پژوهشگر تئاتر و مدرس دانشگاه گفت آقای رییسی به عنوان رئیس جمهور و رییس شورای انقلاب فرهنگی برای نخستین بار در تاریخ انقلاب دستور تنظیم اسناد در مورد هنرها را هدف‌گذاری کردند.

به گزارش ایران تئاتر، تاجبخش فناییان کارگردان، پژوهشگر تئاتر و مدرس دانشگاه در گفت‌وگویی، شهادت رئیس جمهوری ایران و هیئت همراهش را تسلیت گفت.

تاجبخش فناییان با اشاره به دیدار اصحاب هنر با رییس جمهور شهید گفت: «در این دیدار درباره هنر مطالب کوتاهی گفتند که آشنایی با آسیب ها و راهکار جبران کم کاری های گذشته را آشکار می‌کرد.»

او افزود: «آقای رییسی به عنوان رئیس جمهور و رییس شورای انقلاب فرهنگی برای نخستین بار در تاریخ انقلاب دستور تنظیم اسناد در مورد هنرها را هدف‌گذاری کردند که سند ابلاغ‌شده موسیقی و نیز سند در دست پیگیری تئاتر و سایر هنرها از جمله اقدامات راهگشا و نجات‌بخش از سردرگمی این هنرها در جریان تولید محتوا و توزیع و انسجام و هماهنگی در مجموعه هنرها و ارتباط ارگانیک هر رشته از هنرهای ایران را سبب خواهد شد.»

این کارگردان تئاتر بر جدیت دکتر رئیسی برای سامان‌‌بخشی به امور اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و سیاست خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: «عزم‌شان جزم بود و در این رابطه پایه‌های مستحکمی ایجاد کردند که ان‌شاءالله در آینده نیز استمرار یابد.»


امشب «چاپلین» پا به صحنه می‌گذارد

امشب «چاپلین» پا به صحنه می‌گذارد

نمایش «چاپلین» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهران رنج‌بر که پرتره‌ای از زندگی «چارلی چاپلین» بازیگر مطرح سینمای صامت جهان است، در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

|

غلبه متون داخلی بر نمایشنامه‌های خارجی در تئاتر امروز

غلبه متون داخلی بر نمایشنامه‌های خارجی در تئاتر امروز

این روزها در تهران بیش از ۷۰ نمایش (ویژه کودکان و بزرگسان) در تماشاخانه‌ها و سالن‌های پایتخت روی صحنه است و در این میان تنها ۸ نمایش با نمایشنامه خارجی اجرا می شود! در واقع آنچه وضعیت اجراها را در مقایسه با گذشته متفاوت می‌کند، تعداد قابل توجه نمایش‌هایی است که براساس ...

|

المیرا پارسا مترجم زبان اشاره تئاتر مطرح کرد:

دوشنبه‌های تالار هنر کمک مهمی به کودکان ناشنوا است
المیرا پارسا مترجم زبان اشاره تئاتر مطرح کرد:

دوشنبه‌های تالار هنر کمک مهمی به کودکان ناشنوا است

المیرا پارسا بازیگر تئاتر و مترجم زبان اشاره گفت وظیفه مسئولین فراهم کردن امکانات بیشتر برای ترجمه همزمان نمایش‌های کودک و نوجوان به زبان اشاره برای کمک به درک بهتر نمایش از سوی مخاطبان ناشنوا است که تالار هنر قدم مهم و ویژه‌ای را برداشته است. امیدواریم اداره کل هنرهای ...

|