در حال بارگذاری ...

پوستر نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» رونمایی شد

پوستر نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» هم‌زمان با آغاز پیش‌فروش بلیت روزهای نخست این نمایش رونمایی شد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» نوشته داوود فتحعلی‌بیگی و کارگردانی علی طربی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی، از ۲۱ خرداد تا ۱۵ تیر ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

طراحی پوستر و بروشور این اثر نمایشی را مهدی دوایی با نگاهی به نقاشی‌های کهن ایرانی انجام داده است.

مهدی وثوقی، علی طربی، علی باهری، آرزو کریمی زند، محمدرضا صفری، محسن قصری، مریم مهریان و محمدرضا لوانی در نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» به‌عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این اثر که در قالب نمایش‌های کمدی ایرانی و سیاه‌بازی اجرا می‌شود، آمده است: «قوام‌الدین که می‌خواهد به سفر حج برود، تمام امورات زندگی‌اش را به برادر کوچک‌تر می‌سپارد، اما برادر او نااهل است و...»

محمدرضا صفری (مدیر تولید)، محمد علایی (برنامه‌ریز)، کیانوش ایازی (طراح صحنه)، سارا سعادت‌نیا (منشی صحنه و مدیر صحنه)، رسول نجفی (ساخت دکور)، میثم کحالی (طراح و اجرای نور)، مریم طربی و محبوبه طربی (طراح و دوخت لباس)، محسن قنداق‌ساز (تصویربردار و تولید محتوا)، سپیده ناصحی (مدیر اجرا)، علیرضا فتاحی (مدیر پشتیبانی)، میترا رضایی (مشاوره رسانه)، مهدی محتشم (نوازنده تنبک)، مهرپاد زحمتکش (نوازنده کمانچه)، رضا کیایی (نوازنده دف)، نوید نوبخت (خواننده و نوازنده دف) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.


داوود فتحعلی‌بیگی مطرح کرد

آموزش؛ حلقه گمشده نمایش‌های ایرانی
داوود فتحعلی‌بیگی مطرح کرد

آموزش؛ حلقه گمشده نمایش‌های ایرانی

داوود فتحعلی‌بیگی که این روز‌ها نمایش «مبارک و خاتون پرده نشین» به قلم او و کارگردانی علی طربی در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است، بر این باور است که تماشاگران نمایش‌های تخت حوضی و ایرانی را بسیار دوست دارند و برای حفظ و ماندگاری این گونه نمایشی باید آموزش آن جدی گرفته شود و ...

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|