در حال بارگذاری ...

اخبار تئاتر قزوین

هشتمین جشنوراه تئاتر استانی و سومین جشنواره خیابانی استان قزوین از اوایل شهریور تا پایان آبان ماه ۸۴ برگزار می‌شود.حضور گروه‌های شهرستانی در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منوط به اجرای عمومی و سپس شرکت در جشنواره استانی خواهد بود.

اعلام زمان برگزاری جشنواره استانی
هشتمین جشنوراه تئاتر استانی و سومین جشنواره خیابانی استان قزوین از اوایل شهریور تا پایان آبان ماه 84 برگزار می‌شود.
به گزارش سایت ایران تئاتر از روابط عمومی انجمن نمایش استان قزوین؛ این انجمن در راستای سیاست‌های فرهنگی و هنری استان و به منظور کشف استعدادهای خلاق، ایجاد بستر مناسب جهت رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری، هشتمین جشنواره تئاتر استانی و سومین جشنواره خیابانی استان قزوین را طبق ضوابط، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه اجرایی جدید برگزار می‌‌کند.
گفتنی است حضور گروه‌های شهرستانی در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منوط به اجرای عمومی و سپس شرکت در جشنواره استانی خواهد بود.
ارسال 39 نمایش برای بازخوانی
32 نمایش صحنه‌ای و 7 نمایش خیابانی از شهرستان‌های البرز، تاکستان، آبیک و بوئین‌زهرا و قزوین به دبیرخانه هشتیمن جشنواره تئاتر استانی قزوین جهت بازخوانی ارسال شد. به گزارش سایت ایران تئاتر حسین علیجانی مسئول روابط عمومی انجمن نمایش قزوین با اعلام این خبر افزود:«سیزده نمایشنامه‌نویس بومی در این جشنواره حضور دارند که امیدواریم هیات بازخوان و دیگر دست‌اندرکاران جشنواره با اهمیت دادن به متون بومی، فضای مناسب‌تری برای حضور ایشان در جشنواره هشتم را فراهم کنند.
آغاز بازبینی 74 نمایش برای جشنواره جوان قزوین
بازبینی 74 نمایش در ششمین جشنواره تئاتر جوان استان قزوین در سه بخش تجربی، دانشجویی و هنرجویی از روز گذشته آغاز شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر از روابط عمومی انجمن نمایش قزوین ناصر ایزدفر سرپرست انجمن نمایش استان قزوین گفت:«امسال یکی از پرشورترین و با نشاط‌ترین جشنواره‌ها را در قزوین شاهد خواهیم بود که در تمام طول تابستان چراغ تئاتر در قزوین روشن می‌شود.»
وی ابراز امیدواری کرد:«نمایش‌های ششمین جشنواره جوان که از حیث کمیت قابل تأمل هستند از لحاظ کیفیت نیز بتوانند تماشاگران را به وجد بیاورند.»
انتخاب نماینده انجمن نمایش قزوین به سمت رئیس مجمع ملی جوانان
حسین علیجانی از اعضای هیات امنا و مسوول روابط عمومی انجمن نمایش استان قزوین که از سوی این انجمن به عنوان نماینده جوانان به مجمع ملی جوانان استان قزوین معرفی شده بود، توانست با کسب اکثریت آرا در انتخابات فدراسیون‌های جوانان استان، به عنوان رئیس مجمع ملی جوانان استان قزوین و نماینده جوانان استان در مجمع ملی جوانان کشور انتخاب شود.