در حال بارگذاری ...

جشن کوچک تئاتر، در بندرعباس برگزار می‌شود

جشن کوچک تئاتر، برای اولین بار در ایران از اول تا سوم شهریور در بندرعباس برگزار خواهد شد.به گزارش سایت ایران تئاتر این جشن که با حضور هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر هرمزگان و تئاتر کشور برگزار خواهد شد شامل قسمت‌هایی از قبیل کارناوال، تقدیر از پیشکسوتان تئاتر، گفت‌‌وگو با بزرگان تئاتر ایران، بولتن، برگزاری نمایشگاه عکس تئاتر از آثار اجرا شده در استان هرمزگان، تهیه فیلم با موضوع گفت‌وگوی تصویری با پیشکسوتان و بیوگرافی و آثار ایشان و در انتها اجرای نمایش است.

جشن کوچک تئاتر، برای اولین بار در ایران از اول تا سوم شهریور در بندرعباس برگزار خواهد شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر این جشن که با حضور هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر هرمزگان و تئاتر کشور برگزار خواهد شد شامل قسمت‌هایی از قبیل کارناوال، تقدیر از پیشکسوتان تئاتر، گفت‌‌وگو با بزرگان تئاتر ایران، بولتن، برگزاری نمایشگاه عکس تئاتر از آثار اجرا شده در استان هرمزگان، تهیه فیلم با موضوع گفت‌وگوی تصویری با پیشکسوتان و بیوگرافی و آثار ایشان و در انتها اجرای نمایش است.
در قسمت اجرای نمایش این جشن نمایش”فرار به ماه” نوشته و کار اسماعیل پاکدامن که از هنرمندان هرمزگانی است روی صحنه خواهد رفت.
در قسمت برگزاری کارناوال نیز ساحل دریای خلیج فارس(پارک دولت) مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است بولتن این جشن شامل مطالبی از تاریخ تئاتر هرمزگان و آسیب‌شناسی چهار دهه تئاتر در هرمزگان است. در قسمت گفت‌‌وگو با اهالی تئاتر این بولتن، با هنرمندانی چون محمود استادمحمد، حسین احمدی‌نسب، خسرو حکیم‌رابط، علی رفیعی و... گفت‌وگو خواهد شد.
لازم به ذکر است برنامه در نظر گرفته شده در بخش کتاب شامل چاپ نمایشنامه‌های دهه 40 ، 50 و 60 از آثار نویسندگان استان هرمزگان همراه با نقد و تحلیل آثار آنان است که در صورت همکاری مرکز هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.
ابراهیم پشت‌کوهی، دبیر جشن کوچک تئاتر هدف از برگزاری جشن کوچک تئاتر را حضور دوباره پیشکسوتان تئاتر هرمزگان، آشنایی نسل امروز تئاتر این استان با آنان و مکتوب کردن تاریخ تئاتر هرمزگان دانست.
وی در این ارتباط گفت:«تئاتر هرمزگان از دهه چهل تاکنون حضور قدرتمندی داشته که از آن میان می‌توان به خلق آثار نمایشی چون نمایش”زار” اشاره کرد. اما متاسفانه نمایشنامه‌ای به صورت مکتوب و چاپ شده از آن زمان در دست نیست و هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان هرمزگان نیز از تئاتر کناره‌گیری کرده‌اند که چندان خوشایند نیست.»
وی تصریح کرد:«تئاتر هرمزگان از هنرمندان خلاقی برخوردار است اما درگیری با مسائل اقتصادی و عدم بودجه کافی بزرگترین مانع فعالیت ایشان شده است.»
وی در ادامه افزود:«با وجود 22 گروه نمایش فعال در بندرعباس، فقط یک سالن غیراستاندارد برای فعالیت آنان وجود دارد که با حمایت نکردن مسئولان به تدریج شاهد عدم حضور این گروه‌ها هستیم.»
پشت‌کوهی در خصوص استقبال مردم هرمزگان از تئاتر اظهار کرد:«مردم هرمزگان از دیرباز با تئاتر آشنا هستند تا جاییکه برخی از نمایش‌ها به جای یک اجرا هر شب دو اجرا دارند اما به دلیل کمبود امکانات تعداد کمی نمایش روی صحنه می‌رود و این مسئله موجب کمرنگ شدن استقبال مردم نیز می‌شود.»