در حال بارگذاری ...

از آهنگساز شبح اپرا در مجارستان تجلیل شد

نخست‌وزیر مجارستان، نشان افتخاری را در تقدیر از کارنامه هنری اندرو لویدوبر به این آهنگساز معروف بریتانیایی اعطا کرد.اندرو لویدوبر، آهنگساز سرشناسی که تصنیف موزیکال‌های درخشانی همچون”شبح اپرا”، ”اوتیا” و”گربه‌ها” را در کارنامه هنری خود دارد نشان افتخاری را از سوی نخست‌وزیر مجارستانferens Gyurcsany دریافت کرد و از سوی او مورد تقدیر قرار گرفت.

نخست‌وزیر مجارستان، نشان افتخاری را در تقدیر از کارنامه هنری اندرو لویدوبر به این آهنگساز معروف بریتانیایی اعطا کرد.
اندرو لویدوبر، آهنگساز سرشناسی که تصنیف موزیکال‌های درخشانی همچون”شبح اپرا”، ”اوتیا” و”گربه‌ها” را در کارنامه هنری خود دارد نشان افتخاری را از سوی نخست‌وزیر مجارستانferens Gyurcsany دریافت کرد و از سوی او مورد تقدیر قرار گرفت. Gyurcsany در تجلیل از این آهنگساز معروف که برای اجرای یکی از موزیکالهایش با نام”بازی‌ زیبا” به بوداپست سفر کرده است گفت:«اگر کسی با موزیکالهای لویدوبر آشنا نباشد قادر به درک فرهنگ امروزی نخواهد بود. موسیقی او پیوند دهنده انسان‌ها در اقصی نقاط جهان است.» لویدوبر نیز در مراسم اعطای این نشان لیاقت در پارلمان مجارستان گفت:«من به موسیقی مجارستان علاقه دارم و با رتوک و کودالی بخشی از کودکی مرا شکل داده بودند.
گفتنی است موزیکال”بازی زیبا” که قرار است در مجارستان روی صحنه برود در سال 2000 در لندن اجرا شد و مورد استقبال قرار گرفت. اندرو لویدوبر که موسیقی موزیکال‌های معروف”شبح اپرا”، ”اویتا” و”گربه‌ها” را تصنیف کرده است تا کنون موفق به دریافت 7 جایزه معتبر تونی‌(معتبرترین جایزه نمایشی در برادوی)، سه جایزه گرمی(Grammy Awards) و یک جایزه اسکار شده است. موزیکال ”شبح اپرا” یکی از محبوب‌ترین نمایش‌های موزیکال برادوی است.