در حال بارگذاری ...

برپایی نشست خبری، همکاری بیمه نوین با جشنواره، اجرای 20 نمایش خارجی و ....

بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از جمعه ۲ بهمن‌ماه در تالارهای تهران آغاز به کار می‌کند. به گزارش سایت ایران تئاتر، در آستانه این رویداد، سومین نشست مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی جشنواره با حضور دبیر آن برگزار می‌شود. تالارها، تماشاگران، هنرمندان و خبرنگاران حاضر در جشنواره بیمه شدند، همچنین ۲۰ نمایش خارجی در بخش بین‌الملل اجرا می‌شود. آن چه می‌خوانید مشروح این خبرهاست.

** *
برگزاری سومین نشست مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی جشنواره
سومین نشست مطبوعاتی و رادیویی و تلویزیونی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر صبح روز دوشنبه 28 دی‌ماه با حضور حسین پارسایی دبیر جشنواره برگزار می‌شود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، این نشست در تالار کنفرانس مجموعه تئاترشهر و از ساعت 10:30 آغاز می‌شود.
این خبر به منزله دعوت عام از خبرنگاران رسانه‌های جمعی است که تاکنون دعوت‌نامه روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی را دریافت نکرده‌اند.
تجهیز تماشاخانه سنگلج
تماشاخانه سنگلج در حال آماده شدن برای میزبانی هر چه بهتر بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر فجر است.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی این تماشاخانه، بخشی از تجهیزات مورد نیاز مانند نور و صدای این تماشاخانه توسط انجمن هنرهای نمایشی خریداری شده و بخشی دیگر را نیز قرار است دفتر طرح‌های عمرانی خریداری کند.
همچنین با همت و مساعدت شهرداری منطقه 12،‌طراحی بیلبورد دائمی مجموعه، روشنایی ‌نما و همچنین زیباسازی برای تبلیغات محیطی سنگلج در حال انجام است تا این تماشاخانه متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته باشد.
تماشاخانه سنگلج برای رفاه حال تماشاگران نیز طرح تکریم تماشاگران را همچون ایام گذشته خواهد داشت.
گفتنی است در جشنواره تئاتر فجر امسال 4 گروه از کشورهای یونان، ترکیه، تاجیکستان و قزاقستان به همراه 3 گروه داخلی، آثار خود را در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌برند.
حضور پر رنگ لهستان و ایتالیا در بخش بین‌الملل جشنواره تئاترفجر
کشورهای لهستان و ایتالیا با بیشترین نمایش در بخش بین‌الملل بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارند.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، کشور لهستان با سه نمایش بیشترین تعداد گروه‌ نمایشی شرکت کننده در جشنواره تئاتر فجر را به خود اختصاص داده است. نمایش‌های "بابل" یوزف مارکوکی، "میز" گروه تئاتر کاربیدو و "عطر زمان" یرژی زون سه اثر نمایشی حاضر از لهستان در جشنواره بیست و هشتم تئاتر فجر هستند.
همچنین کشور ایتالیا نیز با دو نمایش "دکتر فرانکشتاین" سالواتوره تراماچره و فابریزیو پوگلیزه و "پروانه‌ها" فرانچسکو گاندی و داوید ونتوری در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.
همکاری بیمه نوین با جشنواره
شرکت بیمه نوین کلیه تالارهای نمایشی، تماشاگران، خبرنگاران، هنرمندان و مراجعین حاضر در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، طی تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت بیمه نوین و ستاد برگزاری جشنواره بیست و هشتم برای دومین سال پیاپی این شرکت بیمه کلیه سالن‌ها، مراجعین و تماشاگران و گروه‌های حاضر در جشنواره را از 2 تا 11 بهمن‌ماه تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد.
ضمن اینکه شرکت بیمه نوین در آئین پایانی جشنواره و مراسم بزرگداشت آتیلا پسیانی، بهروز غریب‌پور، محمدرضا خاکی، هادی نامور و مریم معترف پنج بیمه عمر را به این هنرمندان اهدا خواهد کرد.
اجرای 20 نمایش خارجی در بخش بین‌الملل
20 اثر نمایشی در بخش‌های مسابقه بین‌الملل، تئاتر ملل و میهمان بین‌الملل بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شوند.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش‌های "من یک هر کسی بخش دوم" یونگ هی کیم از کره جنوبی، "آخرین سیمرغ" استفان وایلند کار مشترک ایران و آلمان، "پازی" آندره پینیات از سوییس، "دکتر فرانکشتاین" سالواتوره تراماچره و فابریزیو پوگلیزه از ایتالیا و "تقریبا هیچ" لونیز آندره از برزیل از جمله آثاری هستند که در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره اجرا می‌شوند.
همچنین"روز درازتر از شب" سلطان عثمان‌اف از تاجیکستان، "پروانه‌ها" فرانچسکو گاندی و داوید ونتورینی از ایتالیا، "بابل" یوزف مارکوکی، "میز" گروه تئاتر کاربیدو و "عطر زمان" یرژی زون از لهستان و "فانتو میستریا" گروه تئاتر نودگوفرونتا از چک نمایش‌های دیگر حاضر در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره بیست و هشتم هستند. البته دو نمایش "تقریبا هیچ" از برزیل و "روز درازتر از عصر" سلطان عثمان‌اف از تاجیکستان دو اثری هستند که در بخش تئاتر ملل نیز اجرا می‌شوند.
در بخش تئاتر ملل علاوه بر دو نمایش برزیل و تاجیکستان که در مسابقه بین‌الملل هم اجرا می‌شوند، نمایش‌های "مشهدی عباد" جنت سلیم‌آوا از آذربایجان، "هفت علیه تب" آوار آرکوس از کلمبیا، "رویاهای کوچک" فرانچسکو دنیس از ونزوئلا، "گیلگمش" جلال مردنیز از ترکیه و "قره گوز" ممبت اف از قزاقستان به صحنه می‌روند.
در بخش مهیمان بین‌الملل جشنواره بیست و هشتم نیز نمایش‌های "همسر تحت کنترل" یان وی از چین، "و خداوند گفت" آورا سیدیروپولو از یونان، "مینیونه" آنا شیشکینا از روسیه و "رنگ‌ها" تسولاک گالستیان از ارمنستان اجرا می‌شوند.
بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری حسین پارسایی از 2 تا 11 بهمن‌ماه و در دهه فجر انقلاب اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود.