در حال بارگذاری ...

هنرمند زیبایی‌ها را ترویج می‌کند

ضیافت ناهار هنرمندان تئاتر به همت شرکت بیمه نوین و روابط عمومی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جمعه ۹ بهمن و با حضور "سید محمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "محمد حسین ایمانی" معاون هنری وزارت ارشاد، "حمید شاه‌آبادی" قائم مقام معاونت هنری و "حسین پارسایی" رییس مرکز هنرهای نمایشی در هتل لاله برگزار شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، در این ضیافت هنرمندان گروه‌های ایرانی و خارجی شرکت کننده در جشنواره به همراه خبرنگاران و دست‌اندرکاران این دوره از جشنواره تئاتر فجر حضور داشتند.
در مراسمی که در ابتدای این ضیافت برگزار شد، پس از قرائت قرآن، "سید محمد عباس‌زادگان" مدیرعامل بیمه نوین به ارائه سخنانی کوتاه پرداخت و گفت: ما یک مسئولیت اجتماعی را برای شرکت بیمه تعریف کرده‌ایم که بخشی از آن حمایت از هنرمندان است و در راستای همین مسئولیت از جشنواره امسال حمایت کرده‌ایم و در این کار سود بازرگانی را مدنظر قرار نداده‌ایم.
سپس "سیدمحمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخن پرداخت و گفت: جشنواره فرصتی برای تبادل و ارائه دستاوردها است و انتظار می‌رود هر سال رونق بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره به موفقیت‌های جشنواره بیست و هشتم و از جمله بازار تئاتر ایران افزود: جشنواره فرصتی بود تا خارجی‌ها واقعیت‌های تئاتر ایران را ببینند و با مردم ما آشنا شوند.
حسینی هنرمند را یک مصلح خواند و گفت: هنرمند به دنبال آسیب‌شناسی و درمان است و در واقع کار هنرمند ترویج زیبایی‌ها و نیکی‌ها است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: در هر نمایشی حداقل یک محور و پیام وجود دارد و همه ابزارها وسیله است تا این پیام اصلی منتقل شود.
در حاشیه:
- سیدمحمد حسینی با همراهی محمدحسین ایمانی و حسین پارسایی بر سر میز تمامی مهمانان حضور یافتند و به آنان خوشامد گفتند؛ پارسایی نیز در این اثنا به معرفی گروه‌ها و هنرمندان ایرانی و خارجی حاضر در مراسم پرداخت.
- از طرف شرکت بیمه نوین به مهمانان خارجی یک جلد شاهنامه (به زبان انگلیسی) همراه با تصویرسازی و نقاشی‌های ایرانی اهدا شد.
- در این ضیافت هنرمندانی چون پری صابری، داریوش فرهنگ، مرتضی احمدی، توران مهرزاد، سعدی افشار، اسماعیل خلج، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، ایرج راد، آتیلا پسیانی، مصطفی رحماندوست، محمود استادمحمد، جمشید جهانزاده، رضا بابک، منوچهر آذری، سیدجواد هاشمی، سپیده نظری‌پور، مهرداد رایانی‌مخصوص، رویا میرعلمی، حسین کیانی، رضا حداد، بهرام شاه‌ محمدلو، رضا گوران، فریده سپاه منصور و بسیاری دیگر از چهره‌های تئاتری و هنری حضور داشتند.