در حال بارگذاری ...

پیام رئیس مرکز هنرهای نمایشی به سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر

"حسین پارسایی" مدیرکل هنرهای نمایشی، به سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر پیام داد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از ستاد خبری سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر، متن کامل این پیام بدین شرح است:
" هنر یکی از ناب‌ترین فعالت‌های روح انسانی و یکی از انسانی‌ترین تجلیات جوهره‌ آدمی ست. محاکات و ابداع زیبایی که موجب بروز و ظهور معانی به زبان هنر می‌شود در فرهنگ ما معرفتی قدسی و ملکوتی داشته و راهی برای نیل به کمالات معنوی و خیر و زیبایی به شمار می‌رود و از همین منظر و به همین اعتبار این هنر معنوی همواره از عشق و ایمان و تعهد سرشار است.
شالوده‌های هنر مقاومت نیز به استناد مصادیق بارز و آشکار، ریشه در آموزه‌های دینی و مکاشفه‌ منویات حقیقت و فطرت آدمی دارد و بر اساس چنین التزامی است که هنر وجه قالب معرفت می‌شود و معاریف آسمانی در تجلیات ذوقی رنگ ماندگاری به خود می‌گیرند. هنر مقاومت ریشه‌ای ازلی و عمری به قدمت دیرینگی انسان دارد، انسانی که معرفت می‌آموزد تا حقیقت خلقت خویش را در مقاومت در برابر زشتی‌ها و پلشتی‌ها و نفسانیات باطل برای رسیدن به سعادت و رستگاری ابدی رهنمون سازد.
تئاتر مقاومت به عنوان شأنی از شئونات هنر والای نمایش ماهیت و جلوه‌ای روحانی داشته و گویای چنین مواهبی است. تلاش بی‌وقفه‌ و خستگی‌ناپذیر هنرمندان سخت‌کوش و متعهد این رشته در سالیان متمادی خصوصاً در هنگامه‌ جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مؤید ارزش‌های متعالی این هنر فاخر بوده است.
اگرچه ما هنوز در عرضه‌ هنر مقاومت و ایستادگی ناگفته‌های بسیاری داریم که می‌بایست به مدد ذوق و ذهن خلاق و پویای نمایش‌گران به آفرینش‌هایی ماندگار مبدل گردند، اما تلاش بی وقفه‌ آنان قابل تقدیر است.
قدر مسلم این است که ما در بسیاری از اقدامات و تأملات هنری خویش بر احساس و حضور خویش متکی بوده‌ایم، اما حضور خوب بی‌حصول خوب نمی‌تواند رهگشا باشد. پس تحقق نهایی و آرمانی این امر به خودی خود جوشش‌ها و کوشش‌های روزافزونی را طلب می‌کند تا به سرچشمه‌ زلال و گوارای این حقایق بیشتر نائل آییم و ایران اسلامی همچنان چشم‌انتظار ثبت و ضبط این فراز‌های تاریخی و خالصانه به زبان نمایش است.
مایه‌ اغتنام فرصت است که جشنواره‌ تئاتر مقاومت در سالیان اخیر در خاک مطهر و گلگون خوزستان و در شهر خرمشهر قهرمان، تازه‌ترین دستاوردهای ذوقی هنرمندان تئاتر کشور را به منصه‌‌ ظهور می‌رساند و این مایه‌ مباهات و افتخار است که خاطره‌ جانفشانی‌ها و رشادت‌ها و شهادت‌های عاشقانه و دلیرانه‌ رزمندگان و آرمان‌ها و مخاطرات آنان پرتوافشان صحنه‌های تئاتر کشور باشد. به راستی که هیچ تفکری در تاریخ ثبت نمی‌گردد مگر آنکه با هنر آمیخته شود.
مؤید باشید."
گفتنی است سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر از 29 اردیبهشت تا 2 خرداد در آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد.