در حال بارگذاری ...

تأکید هشتمین فراخوان پروژه دائمی چهار فصل تئاتر ایران بر نمایشنامه‌های زندگی‌نامه‌ای

در هشتمین فراخوان پروژه دائمی چهار فصل تئاتر از هنرمندان شهرستانی دعوت شده است تا به منظور نگارش نمایشنامه‌های با موضوع «زندگی‌نامه‌ای ـ تذکره‌ای» طرح‌های خود را تا پایان تیرماه امسال ارائه کنند.

به گزارش سایت ایران تئاتر در هشتمین فراخوان پروژه دائمی چهارفصل تئاتر ایران آمده است:« در تداوم فعالیت‌های این پروژه برای تولید متن توسط هنرمندان مقیم شهرستان‌ها، از تمامی این هنرمندان دعوت می‌شود طرح‌های خود را از طریق بخش «ارسال آثار» سایت رسمی دفتر پروژه چهار فصل تئاتر ایران به آدرس www.4fasltheatre.com به دفتر این پروژه ارسال کنند.»
بنابر این فراخوان؛ نمایشنامه‌های «زندگی‌نامه‌ای- تذکره‌ای» از نگاه این فراخوان نمایشنامه‌ای خواهد بود که بر اساس زندگی یک شخصیت مهم تاریخی، ادبی، سیاسی و دینی ایرانی اقتباس و نوشته شده باشد. علاقمندان می‌توانند پس از انتخاب شخصیت مورد نظر بر اساس بخشی از زندگی او که قابلیت بیشتری برای شکل دادن یک نمایشنامه دارد، طرح مورد نظر را مکتوب و به دفتر این پروژه ارسال دارند.
همچنین در فراخوان هشتم یادآوری شده است که اولویت در طرح ها با شخصیت‌هایی خواهد بود که پیش از این کمتر در حوزه تئاتر به آنها پرداخته شده باشد. همچنین لازم نیست شخصیت‌های مورد نظر نویسندگان از دل دوره‌های کهن ایران انتخاب شوند و این فراخوان هیچ تاکیدی روی دوره تاریخی مربوطه ندارد، اما روی ایرانی بودن شخصیت‌ها مصر است.
پذیرش طرح در مرحله اول به معنی تضمین پذیرش نمایشنامه نهایی در دور نهایی نیست و نمایشنامه‌های تولید شده در فصل دوم سال 89 بر اساس توافقات به عمل آمده با مرکز هنرهای نمایشی، در صورت تائید اعضای هیئت علمی فصل، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.