”جواد ذوالفقاری”: ایجاد فضای صمیمانه امکان تولید بهتر نمایشهای عروسکی را فراهم میکند

"جواد ذوالفقاری"، نویسنده و کارگردان نمایش عروسکی معتقد است: «جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک در ابتدا و در بدو شکلگیری به شکل محدود ولی بسیار دوستانه و صمیمانه آغاز شد و در نتیجه نوع آثاری هم که پدید آمد، همین حالت صمیمانه و دوستانه را داشت که از روی شوق و ذوق و اشتیاق صورت میگرفت.»
وی در گفتوگو با سایت ایران تئاتر افزود: «همین صمیمانه بودن باعث میشد تا آثار پدید آمده بسیار تاثیرگذار و ماندنی شوند. از جمله داستان لطیف آقای ایرج تهماسب و یا نمایش "آدم آدم است" که هنوز هم مثال زدنی هستند.»
ذوالفقاری معتقد است که جشنواره تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک بعد از مدیریت علی منتظری به جنبههای اداری توجه بیشتری داشته که همین باعث میشود برگزاری جشنواره عروسکی بیشتر مهم شود تا تولید نمایشهای عروسکی. در صورتی که میدانیم جشنواره بهانهای است برای تولید یک اثر و ایجاد انگیزه برای تولید اثری متفاوت.
ذوالفقاری میگوید: «این تولیدات متفاوت هم جز از طریق ایجاد انگیزه مثبت در دست اندرکاران عروسکی و فراهم کردن زمینه، موثر نخواهد شد.»
این مترجم از جشنواره سیزدهم تئاتر عروسکی تهران- مبارک انتظار دارد که در ایجاد فضای همکاری گروهی بین شرکتکنندگان و برگزارکنندگان بکوشد و در این خصوص میافزاید: «باید همچنین در درک خواست طرفین تلاش بشود. این امر ناخودآگاه زمینه را برای تولید مناسبتر اثر فراهم میکند و در ایجاد بستر مناسب برای گفتوگو و نقل و انتقال نقطه نظرهای مختلف برنامهریزی میشود.»
وی در پایان تاکید میکند که با ایجاد فضای صمیمانه، امکان تولید بهتر نمایشهای عروسکی فراهم خواهد شد.