”علی پاکدست”: باید تولیدات طول سال را وارد جشنواره کنیم

"علی پاکدست" گفت: «باید بتوانیم از تولیداتمان در جشنواره استفاده کرده و تولیدات طول سال را وارد جشنواره کنیم.»
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، "علی پاکدست" نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی گفت: «از جمله فاکتورهایی که باید در جشنواره تئاتر عروسکی آسیب شناسی شود، زمان اعلام متون، در اختیار گذاشتن سالن برای اجرا و بودجه مورد نظر است؛ چرا که تاخیر باعث عدم تمرکز در کار گروههای شرکتکننده میشود، ولی اگر این مسائل به درستی و به جا اجرا شود، جشنواره مطلوبتر برگزار میشود.»
پاکدست با تأکید بر این که گروهها باید در طول سال تولید داشته باشند و بتوانند با پختگی در جشنواره نمایش عروسکی شرکت کنند، خاطر نشان کرد: «در جشنواره گاهی در کوتاه مدت باید نمایشها آماده اجرا شود و این امر باعث افزایش فشار بر روی گروهها میشود که همین موضوع سبب خواهد شد گروهها با عجله کارهایشان را آماده کنند.»
این نویسنده تئاتر، تولید تئاتر عروسکی را وظیفه دفتر تئاتر عروسکی دانست و خاطرنشان کرد: «نمایشی که در جشنواره به صحنه میرود، در اجرای عمومی باید حتما مخاطبان را جذب کند. بنابراین نمایشها باید با دقت و کارشناسی انتخاب شوند.»
پاکدست با تاکید بر اینکه جشنواره باید دارای یک اساسنامه باشد، گفت: «وجود اساسنامه سبب میشود تا مدیران بر اساس آن حرکت کنند و پیش بروند. اگر یک اساسنامه وجود داشته باشد زمانی که مدیریت تغییر کرد، باز هم جشنواره یکدستی و ثبات خود را حفظ میکند.»
او همچنین معتقد است: «هیاتی از مدیران،کارشناسان و هنرمندان باید در کنار هم جمع شوند و یک دستورالعمل واحد را برای برگزاری جشنواره بنویسند.»
وی درباره حضور شرکتکنندگان خارجی در جشنواره نمایش عروسکی گفت: «شرکت گروههای خارجی در جشنواره اتفاق مثبتی است و باعث میشود که شرکتکنندگان ایرانی کارهایشان را با آنها مقایسه کرده و تجارب جدیدی کسب کنند.»
این کارگردان و نویسنده تئاتر در پایان گفت: «حضور تمام دوستان شرکت کننده در این جشنواره که با امکانات کم تلاش میکنند، قابل تقدیر و تحسین است.»