در حال بارگذاری ...

مونولوگ‌های گروه تئاتر لیو آغاز شد

نخستین جلسه از گردهمایی‌های "مونولوگ" گروه تئاتر لیو جمعه ۱۵ مردادماه در تالار انتظامی خانۀ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، این مونولوگ با نام "جهان چرا از این که هست دورتر نمی رود" به کارگردانی "نغمه ثمینی" با بازی حسن معجونی بر اساس رمان "بارون درخت نشین" اثری از "ایتالو کالوینو" تنظیم شده و مدیر هنری آن غزاله معتمد است.
همچنین ضبط صدا و انتخاب موسیقی این نمایش را سروش مصطفی پور به عهده داشته و عکاس آن مونا زندی است و ثمانه زندی‌نژاد نیز به عنوان دستیار کارگردان در این اجرا حضور دارد.
گردهمایی های پژوهشی "مونولوگ" سلسله نشست های ماهیانه ای است که برای دومین سال متوالی به ابتکار گروه تئاتر لیو در خانۀ هنرمندان ایران برگزار می شود. هدف از برگزاری این گردهمایی های ماهیانه تولید مجموعۀ متنوعی از متون نمایشی تک نفره با قابلیت تولید کم هزینه برای استفادۀ دانشجویان به ویژه هنرمندان شهرستانی و نیز ایجاد فرصتی برای خلاقیت، تبادل تجربه و همکاری میان هنرمندان حرفه ای تئاتر است.
به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر لیو، این گروه تصمیم دارد با دعوت از دیگر هنرمندان تئاتر برای همکاری در دومین دور این سلسله برنامه ها به تجربیات بیشتری در تولید نمایش های مونولوگ دست یابد و شکل های جدیدی از  "نمایشنامه های ایرانی"، "نمایشنامه های اقتباسی" و "مونولوگ های ترجمه شده" را تجربه کند که یکی از نمونه های آن، مونولوگ "دروغ چرا" نوشتۀ کارگردان شناخته شدۀ سینما "بهمن فرمان آرا" به کارگردانی حمید پورآذری و بازی نگار عابدی است که در نخستین جمعۀ شهریورماه امسال در گردهمایی های مونولوگ گروه تئاتر لیو اجرا خواهد شد.
لازم به یاد آوری است مونولوگ "جهان چرا از این که هست دورتر نمی رود" به کارگردانی "نغمه ثمینی" در دو سانس 16 و 17روز جمعه  اجرا خواهد شد.