در حال بارگذاری ...

برپایی مراسم بزرگداشت برای یک نمایشنامه‌نویس بنگلادشی

بنگلادش یاد نمایشنامه‌نویس فقید خود را گرامی می‌دارد.

به گزارش سایت ایران تئاتر سه گروه نمایشی بنگلادش با اجرای چهار اثر از "سلیم آل دین" طی چهار روز، از 27 تا 30 مردادماه، شصت و یکمین سالروز تولد او را جشن گرفتند.
سلیم آل دین که دو سال پیش بدرود حیات گفت، بنیانگذار دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه "جهانگیرناگار" واقع در پایتخت این کشور، داکا، بود و به عنوان یک نمایشنامه‌نویس ضداستعماری شناخته می‌شود. در آخرین روز نیز اثری از آل دین با نام "نیموجون" به کارگردانی "نصیرالدین یوسف" به صحنه رفت. این نمایش هیچ خط داستانی مشخصی را پی نمی‌گیرد بلکه بر پایه روایات، به تبیین تاریخ تبعیضات نژادی که در سراسر دنیا اتفاق می‌افتند، می‌پردازد. پس از اجرای این نمایش "شیمول یوسف" یکی از فعالان تئاتر بنگلادش که طراحی لباس و صحنه "نیموجون" را نیز برعهده داشت، رسماً پایان جشنواره را اعلام کرد. در این جشنواره دانشکده هنرهای دراماتیک نیز با تولید اثری از این نویسنده با نام "پوترو" شرکت داشته است.
سالن "تئاتر تجربی" داکا در این چهار روز پذیرای هنرمندان و دست اندرکاران این جشنواره بود که برپایی یک سمینار و نمایشگاه عکس را نیز شامل می‌شد. این نمایشگاه عکس در راهروهای سالن "تئاتر تجربی" برگزار شد.