در حال بارگذاری ...

جزییات اعزام گروههای نمایشی ایرانی به خارج از کشور اعلام شد

محمد اطبایی: بسیاری از گروههایی که برای شرکت در جشنواره خارج از کشور اعزام می شوند با دعوت مستقیم برگزار کنندگان خارجی و بدون واسط اداره کل امور نمایشی صورت گرفته است.

ایلنا: مدیر امور بین الملل اداره کل امور نمایشی ، جزییات و تاریخ اعزام گروه های نمایشی ایرانی به خارج از کشور ، برای شرکت در جشنواره های تئاتر را اعلام کرد.
"محمد مهدی اطبایی" گفت : بسیاری از گروههایی که برای شرکت در جشنواره خارج از کشور اعزام می شوند با دعوت مستقیم برگزار کنندگان خارجی و بدون واسط اداره کل امور نمایشی صورت گرفته است که این امر می تواند با توجه به حضور فعال مدیران جشنواره های خارجی در بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حائز اهمیت باشد.
وی در ادامه گفت : از تاریخ 1 تا 7 تیرماه سال جاری نمایش "هدیه جشن سالگرد" به کارگردانی" روشنک روشن" در جشنواره بین المللی "هنر عروسکی "سن پطرزبورگ( روسیه) اجرا می شود . همچنین از تاریخ 3 تا 13 تیر ،" بهروز غریب پور" برای شرکت در هجدهمین جشنواره سانیدیکا و همچنین شرکت در اجلاس سالیانه یونیمای جهان در کشور کرواسی است .
" اطبایی" در ادامه ضمن تشریح و چگونگی اعزام گروه های نمایش ایرانی گفت : از تاریخ 9 تا 13 تیر نمایش "اژدهها چهرک" به کارگردانی "مجید واحدی زاده" از اردبیل ، در جشنواره" شب های سفید" ( روهر آلمان) اجرا می شود . همچنین از تاریخ 13 تا 18 تیر با دعوت مستقیم نمایش" در میان ابرها" به کارگردانی" امیررضا کوهستانی" در جشنواره سانتارکانگلو ایتالیا اجرا می شود.
از تاریخ 13 تا 19 تیر نیز رییس اداره کل امور نمایشی( خسروشان) و "بهروز غریب پور" با نمایش" قصه های بابا" برای شرکت در سومین جشنواره قوم شناختی زیست محیطی "چیرخیان " اکابان واقع در جنوب سیبری به این منطقه سفر می کنند.
رئیس امور بین الملل اداره کل امور نمایشی در ادامه توضیح داد : طبق هماهنگی های به عمل آمده نمایش" منطقه اشتغال شده " ،کار مشترک ایران وآلمان ، از 15 تا 19 تیرماه در آمستردام هلند اجرا می شود . ضمن اینکه از تاریخ 16 تا 27 تیرماه که جشنواره کارگاههای آموزشی مدارس دراماتیک سیانا در رومانی برگزار می شود ، نمایش" درس" به کارگردانی" محمدرحمانیان" اجرا خواهد شد . همچنین از تاریخ 19 تیر تا 2 مرداد که جشنواره ROYAL COURP در لندن برگزار خواهد شد ، نمایش "در میان ابرها"( امیر رضا کوهستانی) اجرا می شود.
وی در ادامه با اشاره به سفر گروه نمایشی" آئینه" با نمایش" شمس پرنده" به کارگردانی "پری صابری "به ایتالیا گفت : این نمایش در جشنواره تابستانی مونته پولچیانو ایتالیا که از تاریخ 31 تیر تا 9 مرداد برگزاری شود ، شرکت می کند.
ضمن اینکه طبق هماهنگی ها و برنامه ریزیهای به عمل آمده ، قرار است" تعزیه حر" با سرپرستی "داود فتحعلی بیگی" در جشنواره تئاتر آتن که از تاریخ 17 تا 30 مرداد در یونان برگزار می شود ، شرکت خواهد کرد.
"اطبائی" همچنین با اشاره به حضور فعال گروه نمایش" در میان ابرها "در جشنواره های خارجی گفت : این نمایش در تاریخ 13 تا 21 مرداد و 24 تا 30 مرداد به ترتیب در کشور های اسکاتلند و سوئیس به اجرا در خواهد آمد . ضمن اینکه همین گروه با نمایش" رقص روی لیوانها" به کارگردانی" امیررضا کوهستانی" در فستیوال LABATIA FESTIVAL سوئیس که از 10 تا 9 شهریور و همچنین یک فستیوال تئاتری در کشور فرانسه که از تاریخ 21 تا 29 شهریور برگزار می شود ، شرکت می کنند.
وی تصریح کرد : گروه تئاتر" بازی" نیز با نمایش های" گنگ خواب دیده" و" تلخ مثل عسل "به ترتیب در تاریخ های 27 مرداد تا 14 شهریور در جشنواره اسپکتل زوریخ ، 26 شهریور تا 5 مهر در کشور اسلوونی ، 27 تا 30 شهریور در جشنواره تئاتر پیشرو مونته نگرو صربستان و 21 مهر تا اول آبان در رومانی اجرا می شوند . ضمن اینکه" آتیلا پسیانی" در جشنواره اسپکتل سوئیس به عنوان داور نیز حضور دارد.
این مقام مسوول در اداره کل امور نمایشی افزود : نمایش" منطقه اشغال شده" به ترتیب از تاریخ 25 تا 30 مرداد در کشور سوئیس از تاریخ 4 تا 26 آبان شهرهای مختلف کشور آلمان وهمچنین استرالیا اجرا می شود که در این سفر "فرهاد مهندس پور "این گروه نمایش را همراهی می کند .
وی در پایان خاطر نشان کرد:اپرای عروسکی" رستم و سهراب" به کارگردانی" بهروز غریب پور" هم از تاریخ 17 تا 22 شهریور در پنجمین جشنواره عروسکی ریازان روسیه شرکت می کند.