در حال بارگذاری ...

اعلام برنامه اجرای نمایش‌ها در نهمین جشنواره تئاتر کردی

نهمین جشنواره تئاتر کردی با اجرای نمایش "سماع فکر"(سه‌مای میشک) به کارگردانی کاوان فتحی از شهرستان سقز آغاز به کار کرد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی جشنواره، نهمین دوره جشنواره تئاتر کردی با حضور مسئولان محلی و جمعی کثیری از هنرمندان تئاتر در شهر سقز آغاز به کار کرد.
دوره نهم جشنواره تئاتر کردی با اجرای نمایش "سماع فکر" (سه‌مای میشک) نوشته و کارگردانی کاوان فتحی از سقز آغاز شد که از سوی تماشاگران و علاقه‌مندان تئاتر مورد استقبال قرار گرفت.
در ادامه اجراهای روز اول جشنواره نمایش "اژدهاک" (ئه‌ژدیهاک) نوشته بهرام بیضایی و کارگردانی فریدون حامدی از سنندج در بخش جنبی به صحنه رفت.
این جشنواره در دومین روز برگزاری‌اش با اجرای صحنه‌ای نمایش "خودکش" (خوکوژ) نویسنده مهدی مرادی برگرفته از اثری از آرکادی امیر چینکو و کارگردانی هیوا منوچهری از مریوان در بخش جنبی و اجرای صحنه‌ای نمایش‌های "زری" (زه ری) نوشته سید فرهاد لاری و کارگردانی نسیم نوری از کرمانشاه (دو اجرا در پلاتو)، "اپرای 1 یا 1014 بیمارستان درونی" (ئوپیرای 1 یان 1014 نه خوشخانه‌ ده‌روونی) نوشته و کارگردانی تریفه کریمیان از تهران، "چهارصد و هفتاد و پنجمین روز" (چوارسه د و حه فتا و پینجه مین روژ) به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی فاتح بادپروا از مریوان در بخش مسابقه ادامه می‌یابد.
در ادامه برنامه‌های این جشنواره کارگاه آموزشی تخصصی با عنوان "نگاهی به شیوه‌های جدید کارگردانی در تئاتر پست مدرن" توسط "خسرو سینا" استاد دانشگاه در سالن شماره 2 کتابخانه مرکزی شهر سقز برگزار خواهد شد.
همچنین در سومین روز جشنواره طبق جدول زمان‌بندی اجراهای صحنه‌ای جشنواره، نمایش‌های "خانه به دوش" (مال له کول) نوشته حسین فضل‌الهی و کارگردانی امید خاک‌‌پور از مهاباد، "چهار روایت کوتاه از مرگ" (چوار گیرانه‌وه‌ی کورت له مه‌رگ) نوشته صابر دل‌بینا و کارگردانی اسماعیل پاشایی از سقز، "مهتاب" (مانگه شه‌و) نوشته و کارگردانی جعفر دردانه از کنگاور در بخش مسابقه به صحنه خواهند رفت.
اعضای هیأت داوران نهمین دوره جشنواره تئاتر کردی "ناصح کامکاری"، "علی‌رضا حنیفی" و "خسرو
سینا" هستند.
همچنین در این دوره از جشنواره برای اولین بار بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی تئاتر کُردی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کُردستان و انجمن هنرهای نمایشی استان کُردستان با هدف چاپ متن‌های نمایشنامه‌های کُردی برگزار شده که از میان 12 نمایشنامه  ارسالی به دبیرخانه برندگان این بخش با داوری بهار لطافتیان، صابر نیکبخت و رحیم عبدالرحیم‌زاده معرفی خواهند شد.
این جشنواره در روزهای 28 آبان تا اول آذرماه با حضور بیش از 150 هنرمند تئاتر از استان‌های کردستان، تهران، آذربایجان غربی و کرمانشاه در قالب 9 گروه نمایشی در دو بخش مسابقه و جنبی به مدت چهار روز در سه نوبت صبح، عصر و شب در سالن مجتمع فرهنگی هنری شهرستان سقز برگزار می‌شود.
نهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و با
همکاری انجمن هنرهای نمایشی کردستان ـ سقز، مرکز هنرهای نمایشی، فرمانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز برگزار می‌شود.