کارگاه آموزشی ”دانیل بروکس” از نگاه ”علی اصغر دشتی”

"علی اصغر دشتی"از کارگردانان شرکت‌کننده در ورک شاپ "دانیل بروکس" معتقد است: «بنیاد رودکی باید پیش از برگزاری چنین ورک شاپ‌هایی نیاز شرکت‌کنندگان را به خوبی شناسایی کرده و بسنجد.»
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، وی در گفتوگو با روابط عمومی و امور بینالملل بنیاد رودکی، در خصوص برگزاری این ورک شاپ گفت: «بدیهی است که وقتی قرار است کارگاهی با حضور یک کارگردان خوب خارجی در ایران برگزار شود، همه باید در انتها بگوییم خیلی حرکت خوب و مثبتی بود؛ اما متاسفانه وقتی زیاد به تمجید بپردازیم، به آسیبشناسی و مباحثی که باعث رشد کیفیت آن کارگاه میشود، کمتر فکر میکنیم.»
وی اضافه کرد: «بنیاد رودکی باید قبل از برگزاری چنین ورک شاپهایی ابتدا با شرکت کنندگان آن ورکشاپ گفتوگو کند؛ تا همگی متوجه شویم که این کارگاهی که قرار است با یک موضوع مشخص پیش رود، به درد چه کسانی میخورد و متقابلا چه کسانی میتوانند مباحث این کارگاه را در دل تئاتر ایران تکثیر کنند.»
کارگردان نمایشهای "پینوکیو" و "ملا نصرالدین" در ادامه متذکر شد: «اگر قرار است کارگاهی مشخصاً درباره کارگردانی بر پا شود، باید ابتدا نیازسنجی کنیم که کدام یک از کارگردانان چنین بحثهایی برایشان مهم است؛ بدین معنی که به ترکیبی برسیم که آن کارگاه برای آن ترکیب، بیشترین برآیند را داشته باشد.»
وی افزود: «این نکته بدون هیچ ارزشگذاری گفته میشود ولی باید گفت شرکتکنندگان سهم 80 درصدی در پیشرفت این کارگاهها دارند و به همین دلیل به نظر میرسد به یک پیش تحقیق قبل از برگزاری نیاز است تا تاثیر برگزاری آن فراگیرتر شود.»