در حال بارگذاری ...

”مریم کاظمی” کارگردانی نمایش ”خطر مجسمه عبید جدی است” را به عهده گرفت

"مریم کاظمی"که پیش از این به عنوان مشاور کارگردان نمایش "خطر مجسمه عبید جدی است" با عزت‌الله مهرآوران همکاری داشت، هم اکنون در مقام کارگردان این نمایش را برای بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آماده می‌کند.

"مریم کاظمی" درباره نمایش "خطر مجسمه عبید جدی است" که در بخش چشم‌انداز  بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پذیرفته شده به سایت ایران‌تئاتر، گفت: «تمرینات را آغاز کرده‌ایم و خودم به همراه عزت الله مهرآوران در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنم. البته هم اکنون در حال مذاکره با چند بازیگر هستیم و احتمال تغییر یکی از ما دو نفر وجود دارد.»
وی ادامه داد: «مصطفی آخوندی ساخت موسیقی کار را به عهده دارد. دستیار کارگردان نیز سمیرا مهدوی است و هما خداجو، بهروز مهرعلیان و حمید فتوحی به عنوان مدیر صحنه با ما همکاری دارند. طراح صحنه و لباس کار نیز به زودی مشخص خواهد شد.»
کاظمی با بیان اینکه عزت‌الله مهرآوران نویسنده این اثر است، درباره مضمون نمایش گفت: «داستان در مورد سو تفاهمی است که درباره مجسمه عبید زاکانی پیش می‌آید. مجسمه توسط مجسمه‌سازی ساخته می‌‌شود، اما ادامه کار به دلایلی متوقف می‌شود.»
این کارگردان در ادامه از اجرای نمایش "قصر یک بچه موش" در خانه فرهنگ نور واقع در میدان نور خبر داد و افزود: «این نمایش ساعت 18 به صحنه می‌رود اما هر روز صبح نیز ویژه مدارس اجرا می‌شود.»
گفتنی است این نمایش، عروسکی و موزیکال است و کاظمی به همراه برخی از هنرجویان نمایش این اثر را به صورت دوره‌ای در فرهنگسراها اجرا می‌کند. داستان نمایش نیز درباره دوستی یک پسر بچه نه ساله به نام شهرام با یک بچه موش به نام موشک است.