در حال بارگذاری ...

”مرجانه گلچین”: علاقمندم به عنوان یک بازیگر تئاتری شناخته شوم

"مرجانه گلچین" گفت: «دوست دارم به عنوان یک بازیگر تئاتری شناخته شوم؛ ولی در حال حاضر شرایط فعالیت در عرصه تئاتر برایم فراهم نیست.»

گلچین که فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه بازیگری با تئاتر آغاز کرده، در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر گفت: «از 9 سالگی با بازی در تئاتر کودکان، فعالیتم را در عرصه بازیگری آغاز کردم. "فسقلی و گربه سیاه" و "حنائی روباه مکار" از جمله این آثار هستند.»
وی که از سال 67 عضو گروه تئاتر ملی شده است، در این خصوص اظهار کرد: «آن زمان با "صادق هاتفی" که نویسنده و کارگردان بود، همکاری می‌کردم و جزء اولین گروه اعزامی به خارج از کشور بودم. من توانستم در آن دوران در کنار ایرج راد، زنده‌یاد هادی اسلامی و ... تجربه‌های خوبی کسب کنم.»
گلچین که آخرین بار بهمن‌ماه سال گذشته در نمایش "سوگ سیاوش" به کارگردانی "سیاوش طهمورث" ایفای نقش کرده بود، درباره تجربه حضورش روی صحنه پس از سال‌ها، گفت: «بعد از 20 سال بار دیگر این نمایش را تقریبا با همان گروهی که در گذشته کار را اجرا کرده بود، روی صحنه بردیم.»
بازیگر نمایش "رابعه" در پاسخ به این پرسش که علاقمند است با کدام‌یک از کارگردانان تئاتری همکاری داشته باشد، خاطرنشان کرد: «دوست دارم با اساتیدی که در تئاتر تجربه دارند و کارهای خوبی در کارنامه کاری‌شان به چشم می‌خورد، همکاری کنم. همچنین ترجیح می‌دهم در کاری حضور پیدا کنم که متنی ایرانی داشته باشد؛ چون به نظرم متن خوب، کارگردان خوب و گروه خوب باعث می‌شود یک کار ماندگار خلق شود.»
وی با انتقاد از حضور برخی بازیگران در سال در چندین نمایش تصریح کرد: « جای سوال است که چرا برخی از بازیگران تئاتری در سال در چندین نمایش ایفای نقش می‌کنند و برخی دیگر از بازیگران که علاقه‌مند به تئاتر هستند در کاری حضور ندارند. امیدوارم شرایطی ایجاد شود که  توزیع کار تئاتر در بین افرادی که علاقمندند در تئاتر فعالیت کنند، یکسان باشد.»
این بازیگر تئاتر و تلویزیون در پایان با بیان اینکه تمام بازیگران خوب دنیا، ارزشمندترین تجربه‌های خود را از تئاتر کسب کرده‌اند، گفت: «تئاتر برایم مقام اول را دارد و تفکیک کردن کارهای تصویری و تئاتر برایم کمی دشوار است، در هر صورت مهم این است که انتخابمان به عنوان یک بازیگر خوب باشد. از طرفی با وجود شرایط اقتصادی نمی‌توانم تنها به بازی در تئاتر اکتفا کنم.»
"سوگ سیاوش"، "عاشقانه با پای برهنه"، "بیژن و منیژه"، "دندان گراز"، "آخرین اسفندیار"، "جریره زنی از سپیده‌دمان"، "بدرود امپراتور" و "رابعه" از جمله نمایش‌‌هایی هستند که مرجانه گلچین تاکنون در آنها نقش‌آفرینی کرده است.