در حال بارگذاری ...

”سنگ و سبو” تجربه‌ای نو برای سوگمان آزادگان نینواست

"سیدمحمد حسینی"در آستانه اجرای نمایش-موسیقایی "سنگ و سبو"در پیامی آورده است: «این اثر نمایشی- موسیقایی تجربه‌ای نو برای سوگمان آزادگان نینوا و مرثیه‌ای برای کودکی است که بزرگی را در صبوری برمصیبت، تفسیر کرد.»

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی نمایش-موسیقایی "سنگ و سبو"، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه اجرای این اثر نمایشی-موسیقایی پیامی ارائه داد.
در این پیام آمده است:
کوزه گر دهر چه پر آرزوست     طالب درگیری سنگ و سبوست
هنر چون بر مسند روایت زیبایی می‌نشیند برای چشمان مخاطب جز والایی بر نمی‌گزیند. که مأموریتش بزرگ جلوه‌دادن خوبی‌هاست، اگر چه چشم‌ها را نیز به پاک دیدن‌ها ودیده نیالودن‌ها فرا می‌خواند، اما چون فریادگر پلشتی بشر می‌گردد آنچنان صیحه می‌کشد که ثقل سامعه را بر اوج فاجعه با موج واقعه، شنوا می‌کند.
در ادامه این پیام آمده است: هنر، پدیده تشخیص است و شخصیت دادن به پدیده‌ها.عزیز داشتن یاد خوبان و به حضیض تحقیر کشاندن بدنامان.
صاعقه خشک زارهای درنده خویی شدن و غرش رعد ابرهای باران زا برای رویش دشت‌های معرفت و خداجویی شدن، دو جلوه هنر است.چونان عزراییل به شکل عمل مؤمن و منافق درآمدن، دو چهره هنر است.
"سنگ و سبو" تجربه‌ای نو برای سوگمان آزادگان نینوا است و مرثیه‌ای دگرگونه برای خرابه‌نشینان شام ستم و کودکی که بزرگی را در صبوری بر مصیبت، تفسیر کرد.

بازدید ”محمدعلی زم” از نمایش- موسیقایی ”سنگ و سبو”

در اولین شب اجرای نمایش-موسیقایی "سنگ و سبو" به کارگردانی "علیرضا محمدی"، محمدعلی زم، محمد روشن رئیس دانشگاه سوره، محمدحسین یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تماشای این نمایش نشستند.  
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی این نمایش، در اولین شب اجرای نمایش- موسیقایی "سنگ و سبو" به نویسندگی و کارگردانی علیرضا محمدی برخی از مسئولان فرهنگی و مدیران دانشگاهی به تماشای این نمایش نشستند.
"محمدعلی زم"، "محمدحسین یادگاری" رئیس جهاد دانشگاهی، "محمد روشن" رئیس دانشگاه سوره و "سیدعلی موسوی" نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی از مهمانان اولین شب اجرای نمایش بودند.
بعد از پایان اجرای اول، محمدعلی زم به پشت صحنه نمایش رفت و با عوامل گروه به گفت‌وگو نشست.
وی تماشای این نمایش را برای دانشجویان رشته هنر و تئاتر پیشنهاد کرد و گفت: «تماشای این اثر نمایشی-موسیقایی برای دانشجویانی که در این رشته درس می‌خوانند لازم است.»
این اثر موسیقایی نمایشی اجرای خود را از شب گذشته آغاز کرده و تا 10 شب در تالار وحدت ادامه دارد.
در این اثر که به مصیبت‌های وارد شده به حضرت رقیه (س) در روز عاشورا می‌پردازد، از مثنوی سنگ و سبو سروده افشین علا استفاده شده است.
الهام پاوه‌نژاد، امیرحسین مدرس، نیما کرمی، رضا محمدی، فرزین صابونی و سعید میناروش بازیگران نمایش هستند که امیرحسین مدرس در این نمایش به شعرخوانی نیز می‌پردازد. در این اثر موسیقایی-نمایشی علاوه بر گروه بازیگران اصلی، گروه فرم نیز با حضور 38 هنرور وجود دارد و همچنین گروه ارکستری نزدیک به 35 نفر نیز با گروه فرم همکاری دارند.
از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به سیامک احصایی طراح صحنه، پیمان خازنی آهنگساز، مهدی محمدی تهیه‌کننده، علیرضا اولیایی مدیر تولید و گلناز گلشن طراح لباس اشاره کرد.
این نمایش تا 15 بهمن با زمان اجرای 85 دقیقه ، هر شب حتی شنبه ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود.