در حال بارگذاری ...

خبرهایی از بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

همزمان با برگزاری بیست ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شش کارگاه آموزشی تئاتر برگزار می‌شود.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، عناوین شش کارگاه آموزشی تئاتر که در بیست ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برپا می‌شود به این ترتیب است: « شیوه های اجرا»، «دراماتورژی در تئاتر»، «کار با بازیگر از طریق متد آگوستوبوال» و دو کارگاه مختلف با عنوان: «فلسفه در اجراهای بینافرهنگی» با حضور اساتید و چهره‌های تئاتر جهان که طی روزهای 16 تا 21 بهمن ماه برپا می‌شود.
لازم به یاد آوری است جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش‌های: عکس و پوستر تئاتر، چشم‌انداز تئاتر ایران، مهمان، بین‌الملل، خیابانی، تجربه‌های نو، مرورتئاتر ایران، پایان نامه‌های برتر دانشجویی، برگزیدگان تئاتر مناطق، پژوهش، نمایشنامه‌خوانی، جشنواره جشنواره‌ها و کارگاه‌های تخصصی از 16 بهمن تا 1 اسفندماه برگزار می‌شود.
کتاب پوستر تئاتر منتشر می‌شود
همزمان با برگزاری بیست ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کتاب پوسترهای راه یافته منتشر می‌شود.
آثار بخش پوستر‌ تئاتر بیست ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در قالب کتاب نفیسی  شامل بخش‌های: مسابقه پوستر‌های نمایش‌های صحنه‌ای، مسابقه پوستر‌های جشنواره و مروری بر مسابقات پوستر جشنواره تئاتر فجر همزمان با برگزاری جشنواره منتشر می‌شود.
این کتاب دومین کتاب پوستر تئاتر ایران است و به بهانه ثبت و ماندگاری پوستر‌های شرکت‌کننده در این جشنواره در 160 صفحه و در قطع وزیری انتشار می‌یابد و همزمان با برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.
لازم به یاد آوری است جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش‌های:عکس و پوستر تئاتر، چشم‌انداز تئاتر ایران، مهمان، بین‌الملل، خیابانی، تجربه‌های نو، مرورتئاتر ایران، پایان نامه‌های برتر دانشجویی، برگزیدگان تئاتر مناطق، پژوهش، نمایشنامه خوانی، جشنواره جشنواره‌ها و کارگاه‌های تخصصی از 16 بهمن تا 1 اسفندماه برگزار می‌شود.
گفتنی است کلیه اطلاعات اخبار، گزارش‌های بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در وب سایت این جشنواره به نشانی www.fitf.ir   منتشر می‌شود.
غنی‌زاده ”آنتیگونه” را در جشنواره تئاتر فجر به صحنه می‌برد
نمایش "آنتیگونه" به کارگردانی "همایون غنی‌زاده" و با حضور بازیگران برتر تئاتر استونی در بخش بین‌الملل بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه می‌رود.
این نمایش که مردادماه سال جاری در شهر "تالین" استونی به اجرای عمومی درآمد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، در بخش بین‌الملل بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه می‌رود.
"آنتیگونه" روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 27 و 28 بهمن‌ماه در دو نوبت 18 و 20:30 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.
این نمایش که در آن بهترین بازیگران مرد و زن استونی در سال 2010 به ایفای نقش می پردازند، در سال آینده در جشنواره سن پطرزبورگ نیز اجرا خواهد شد.
پویا منشی‌زاده مدیر هماهنگی نمایش "آنتیگونه" است. همایون غنی‌زاده اجرای نمایش‌های "ددالوس و ایکاروس"، "آگاممنون" و "کالیگولا" را در کارنامه کاری خود دارد که با استقبال مخاطبان مواجه شده‌اند.

نمایش ”زن، مرد” در بخش پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی جشنواره فجر
نمایش "زن، مرد" نوشته و کار "سیدمرتضی میرمنتظمی" در بخش پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.
کارگردان نمایش "زن‌، مرد" در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت: «این نمایش با 2 اجرا در بخش پایان‌نامه‌های برتر دانشجویی جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود و به رابطه افراد می‌پردازد.»
وی افزود: «این نمایش رابطه آدم‌ها را از ابتدا و گذار آن به کودکی، نوجوانی، جوانی و در نهایت روزمرگی به نمایش در می‌آورد.»
میرمنتظمی در معرفی بازیگران گفت: «محمد الله‌دادی و شیما فرهمند بازیگران این نمایش هستند و مهناز ولایتی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، حامد دولت آبادی موسیقی، داریوش حق‌دوست و کوروش اسفندیاری مدیران اجرای نمایش زن، مرد هستند.»
وی در پایان گفت: «قرار است این نمایش سال آینده در جشنواره‌های کشورهای چک و ایتالیا نیز اجرا شود.»