در حال بارگذاری ...

انتشار کتاب نقد تئاتر ایثار با عنوان ”ناگه طلوع ستاره”

اداره هنرهای نمایشی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه تئاتر و با هدف ترویج فرهنگ فداکاری و ایثار با استفاده از تاثیر هنرهای نمایشی، کتاب نقد تئاتر ایثار با عنوان "ناگه طلوع ستاره" را همزمان با سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار منتشر می‌کند.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، سازمان بنیاد شهید که از چندین سال پیش و در راستای اهداف فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فعالیت‌های هنری در حوزه هنرهای نمایشی را گسترش داده است، بعد از برگزاری شش جشنواره منطقه‌ای و سه دوره برگزاری جشنواره سراسری تئاتر ایثار، این کتاب را که بر مشتمل بر نقد و تحلیل بیست‌وهشت نمایشنامه مهم سه دهه تئاتر مقاومت و ایثار است، منتشر خواهد کرد.
کتاب "ناگه طلوع ستاره" همراه با نقد و تحلیل مهمترین نمایشنامه‌های ایثار و شهادت، گزیده‌ای از  آثار شرکت‌کننده در دوره دوم و تمامی آثار سومین جشنواره سراسری تئاتر ایثار را هم شامل می‌شود که توسط "مهدی نصیری" عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران نوشته شده است.
"ناگه طلوع ستاره" با طرح مهمترین آسیب‌های تئاتر ایثار و دفاع مقدس و نیز تحلیل و ارزیابی آثار جشنواره سراسری تئاتر ایثار در پی آسیب‌شناسی این حوزه از تئاتر است. پیش‌تر نیز کتاب "هزاران سرو ایستاده" با موضوع آسیب‌شناسی تئاتر مقاومت و ایثار به قلم مهدی نصیری توسط انتشارات نمایش منتشر شده بود.