در حال بارگذاری ...

برگزاری چهار کارگاه آموزشی و افتتاح دفتر استانی مبارک یونیما در استان گیلان

همزمان با جشنواره تئاتر فجر استان گیلان علاوه بر برگزاری چهار کارگاه آموزشی که از ۱۶ تا ۲۰ بهمن‌ماه در این استان برگزار می‌شود، دومین دفتر استانی مبارک یونیما نیز در این استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، دو کارگاه آموزشی با مدیریت فرناز بهزادی و با دو عنوان "ساخت عروسک‌های نمایشی" و "شناخت انواع نمایش عروسکی" و دو کارگاه آموزشی دیگر با عناوین "شناخت عروسک‌های آئینی ایران" و "عروسک‌های رادیکال خیابانی با مصادیقی از گروه نانو عروسک پیتر شومان" توسط پوپک عظیم‌پور برگزار می‌شود. این کارگاه‌ها از ساعت 9 تا 13 در تالار خاتم‌ الانبیاء رشت تشکیل خواهد شد.
همچنین دومین دفتر استانی مبارک یونیما همزمان با آغاز جشنواره تئاتر فجر استان گیلان روز شنبه ـ 16 بهمن ـ ساعت 16 در استان گیلان افتتاح می‌شود.
این مراسم در تالار مجتمع فرهنگی خاتم‌ الانبیاء رشت برگزار خواهد شد و در مراسم افتتاحیه دفتر استانی مبارک یونیما، دو نمایش "مبارک و مردم" به کارگردانی فلورماری فوئنس و فرناز بهزادی و نمایش "دختران باغ‌های قالی" کاری از افسانه زمانی اجرا می‌شوند.
محل دفتر استانی مبارک یونیما واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان است و مسئول دفتر مبارک یونیما در استان گیلان "نگار نادری" است.
این دفتر با همکاری انجمن نمایش استان گیلان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان راه‌اندازی شده است.
در مراسم افتتاح دفتر استانی مبارک یونیما در گیلان استاندار گیلان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گیلان، مسئول انجمن نمایش استان گیلان، مدیران دفاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مصطفایی مسئول کمیته شهرستان‌های یونیما، مجید بوربور مسئول کمیته روابط عمومی مبارک یونیما و جمعی از هنرمندان و نمایشگران عروسکی استان حضور خواهند داشت.
همچنین جمعی از نمایندگان هیأت مدیره یونیما از جمله حمیدرضا اردلان، پیمان شریعتی، افسانه زمانی، فرناز بهزادی و پوپک عظیم‌پور نیز در مراسم حضور خواهند یافت.
گفتنی است اولین دفتر استانی مبارک یونیما 10 مهرماه امسال در روستای ده‌چشمه شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.