در تمام کشورها از بازیگران حرفهای در نمایشنامهخوانی استفاده میکنند

"بهاره رهنما" گفت: «کار نمایشنامه‌خوانی شاید در ظاهر از بازیگری ساده‌تر به نظر آید، ولی در عمل دشوارتر است؛ چرا که بازیگر بی‌هیچ ابزار صحنه، لباس و... باید حس و حال آن نقش را در آورد و مرزبندی‌ها را حفظ کند.»
"بهاره رهنما" که روز گذشته 19 بهمن در اجرای نمایشنامهخوانی "دو آدم خجالتی" به کارگردانی "ارشام مؤدبیان" به عنوان بازیگر حضور یافته بود، افزود: «پیش از این در نمایشنامهخوانی "لال بازی" نوشته آقای غلامحسین ساعدی و نمایشنامهخوانی دیگری حضور داشتم و "دو آدم خجالتی" در واقع سومین تجربهام در این عرصه بود.»
بازیگر نمایش "پروانههای آسیایی" و "قدم زدن روی ابرها" ادامه داد: «اسم داریوش مودبیان به عنوان یک فرد تئاتری برایم بسیار باارزش بود و ارشام مودبیان نیز از دوستان دوران نوجوانیام است و به نظرم این اثر برای کار کردن بسیار جذاب بود.»
وی با بیان اینکه این نمایشنامه کمدی جذابی است، عنوان کرد: «از حضورم در این کار بسیار لذت بردم و از آنجایی که ارشام گروه خوبی را نیز در این نمایشنامه گرد هم جمع کرده است، امیدوارم فرصت به صحنه رفتن این اثر نیز فراهم شود.»
رهنما در ادامه درباره ضرورت وجود بخش نمایشنامهخوانی در جشنواره تئاتر فجر گفت: «در همه جای دنیا نمایشنامههایی را صرفا برای نمایشنامهخوانی خلق میکنند و در کل دنیا نمایشنامهخوانی در تئاتر جا افتاده است. در ایران نیز به دلیل اینکه در طی برگزاری جشنواره حجم آثار بالاست شاید برای برخی از کارگردانان جوان امکان حضور در بخش صحنهای جشنواره فراهم نشود و این بهترین فرصت برای آنان است و از طرفی این کار پرثمری هم برای جوانانی که کار میکنند و هم مخاطبانی که کار را میبینند، است.»
این بازیگر سینما و تئاتر درباره استقبال تماشاگران از نمایشنامهخوانی "دو آدم خجالتی" گفت: «استقبال بسیار خوب بود و با وجود اینکه ظرفیت کارگاه نمایش 30 نفر است، بیش از 100 نفر در سالن حضور داشتند.»
رهنما در پایان خاطرنشان کرد: «به این دلیل که چند کار در سینما آماده اکران دارم و همچنین مشغلههای شخصی، ترجیح میدهم فعلاً در تئاتر مشغول باشم.»