در حال بارگذاری ...
...

پیام ”محمد حیدری” به بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

پیام ”محمد حیدری” به بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

"محمد حیدری"به بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر پیام داد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، محمد حیدری دبیر بیست‌ونهمین دوره این جشنواره در پیام خود با اشاره به جایگاه تئاتر فجر در میان تئاتر کشور و همچنین همسویی دغدغه‌های این جشنواره با هنرمندان و فعالان تئاتر کشور آورده است: امروز جشنواره بین المللی تئاتر فجر که به حق در جهان جایگاهی شایسته یافته، در بیست و نهمین دوره خود به آتیه هنر، فرهنگ و تئاتر این ا سرزمین امیدوار است و می کوشد ظاهر شود و هنوز می‌داند بضاعت تئاتر ایران بسیار فراتر و توان رشدش بسیار بالاتر است.
متن کامل دبیر جشنواره تئاتر فجر به شرح زیر است: «و اینک بیست‌ونهمین گام بلند تئاتر کشور را با آینه‌داری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برداشته‌ایم.در روزگاری که همه دغدغه توفیق و ‌بلندی و رشد دارند و هدفشان گریز از هر چه تکرار است و همین امر چقدر برداشتن این گام را دشوارتر می‌کرد و هر حرکتی را محتاط‌تر جلوه می‌داد که مبادا این حرکت، حرکتی هم سو با دغدغه‌های آرمانی خانواده شریف تئاتر نباشد که به حمد ا... به اینجا رسید که می‌بینید. عرصه فرهنگ، عرصه برد و باخت نیست، حریم پیشرفت است و نا محرم به خود راه نمی‌دهد. نگاه معاصر می‌خواهد و دغدغه‌مند چرا که انفعال را بر نمی‌تابد و جست‌وخیزهای مبتذل بی‌دغدغه را پیشرفت نمی‌خواند. در جغرافیای پیچیده جهان امروز، هنرمند با شامه ابتدایی‌اش تماس قابلی با جهان پیرامونش نخواهد یافت. پیچیدگی‌های امروز، آن شامه تیزی را می‌خواهد که به صاحبش تاکید کند در کجای جهان ایستاده و بر چه کار است. هنرمند امروز به حداقل وظیفه و رسالت اجتماعی و فرهنگی خود بسنده نمی‌کند. بیش می‌خواهد و به آن چیزی را می‌طلبد که به خاطرش به این عرصه قدسی روی آورده است. این میانه هنرمند ایرانی هنرمندی است یکه و یگانه با شاخص‌های مخصوص به خود چرا که در منظر ما، ایران، خود جهانی است گسترده با سلایقی بسیار وسیع و متنوع در حوزه تئاتر که هیچ قافیه‌ای را مسدود نمی‌خواند و همه این علایق و سلایق را موجه شمرده بر آنها درنگ می‌کند. چرا که مردمانی متنوع دارد و جغرافیایی پررنگ و لعاب و گونه‌گون. تحت هر چه هست و با هر چه طرفیم، از یاد نمی‌بریم که در هزاره سوم باید به امواج یک موسیقی واحد کیهانی گوش سپرد و کوشید که از قافله جهان در حال توسعه عقب نماند. تئاتر نوین ما، بنای مستحکمی است که نظر به زمان و مکان امروز دارد و دغدغه‌مندی‌اش مثال‌زدنی است. این بنا پشت به اساطیر ژرف و شگرف ایران، پشتوانه دینی این مرز و بوم گرم دارد و چشم انتظار و آبستن اساطیر معاصر و نوین است. جثّه‌ای است که در مه‌آلودترین صبح‌ها می‌توان از دور تشخیص داد. امروز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که به حق در جهان جایگاهی شایسته یافته، در بیست‌ونهمین دوره خود به آتیه هنر و فرهنگ این ملک و تئاتر این سرزمین امیدوار است و می‌کوشد آن‌‌گونه که شایسته این امید است در انتظار ظاهر شود و هنوز می‌داند بضاعت تئاتر ایران بسیار فراتر و توان رشدش بسیار بالاتر است و می‌تواند امیدوار باشد که دوره‌های بعدی‌اش تصویر واقعی‌تری از توان مردان دغدغه‌مند تئاتر این سرزمین ارائه دهد.»