در حال بارگذاری ...
...

فضاسازی مجموعه تئاترشهر متفاوت‌تر از دیگر دوره‌های جشنواره بود

فضاسازی مجموعه تئاترشهر متفاوت‌تر از دیگر دوره‌های جشنواره بود

مسئول تبلیغات محیطی بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: «روی هم رفته فضا و محیط مجموعه تئاترشهر نسبت به دیگر دوره‌های جشنواره متفاوت‌تر بوده و امیدواریم سال آینده فضاسازی تئاترشهر بهتر و زیباتر از امسال انجام شود.»

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، "محمدرضا پناهی" در گفت‌وگو با روابط عمومی بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره المان‌ها و ایده‌هایی که در شکل ظاهری محوطه مجموعه تئاترشهر به کار رفته، گفت: «در صحبتی که با محمد حیدری دبیر جشنواره داشتیم، قرار شد یک المان را در جشنواره، نشریه روزانه و جاهای مختلف به کار ببریم. یکی از این ایده‌ها سازه چتر بود که به عنوان نماد جشنواره و با این تفکر که چتر به عنوان سرپناهی بر روی جشنواره است، انتخاب شد.»
پناهی ادامه داد: «پیشنهاد دادم که این چتر به صورت ساده کار نشود و در واقع آب‌نما باشد که این پیشنهاد عملی شد.»
وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته بنر به همراه نوشته‌ها در محوطه تئاترشهر نصب می‌شد، گفت: «امسال تصمیم گرفتیم از گالری عکس تئاتر استفاده کنیم به همین دلیل پیاده‌روی مارپیچی تئاترشهر را الگو قرار داده و تصاویر را بر روی یک سازه به همان شکل مارپیچ  نصب کردیم.»
مسئول تبلیغات محیطی جشنواره در ادامه اظهار کرد:‌ «از آنجایی که دیوار مترو نمای مناسبی نداشت، عکس 4 فردی که در جشنواره برایشان بزرگداشت گرفته می‌شود، به همراه بیوگرافی و زندگینامه آنان بر روی دیوار قرار گرفت.»
وی یادآور شد: «به این دلیل که ساختمان تئاترشهر تاریخی است و نمای خوبی دارد، تصمیم گرفتیم تنها از نورپردازی برای زیباسازی ساختمان استفاده کنیم؛ ضمن این‌که قصد داشتیم  پوستر، لوگو و در کل مجموعه تئاترشهر را با لیزر طراحی کرده و فضایی سه بعدی ایجاد کنیم اما از آنجایی که هم فرصت کم بود و هم این که این کار هزینه بالایی طلب می‌کرد، نتوانستیم این ایده را عملی کنیم.»
پناهی در پایان درخصوص طراحی محیطی سایر تالارها عنوان کرد: «بیشتر کارمان معطوف به مجموعه تئاترشهر بود و در دیگر تالارها پرچم کشورهای شرکت‌کننده و جدول اجراهای جشنواره را نصب کردیم.»
بیست‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 16 بهمن آغاز شده و تا 30 بهمن ادامه دارد.