نمایشنامهخوانی، تئاتر بدون حرکت
اگر حرکت و صحنه را از اجرای یک نمایش بگیریم نمایشنامه خوانی خواهیم داشت.
اگر حرکت و صحنه را از اجرای یک نمایش بگیریم نمایشنامه خوانی خواهیم داشت.
”هادی مرزبان” نویسنده، بازیگر و کارگردان در اولین جشنواره سراسری نمایشنامه خوانی در زمینه نمایشنامهخوانی گفت:«در نمایشنامهخوانی حس و تحلیل کامل وجود دارد ولی حرکت و میزانسن در آن حذف میشود. مرزبان حرکت در نمایشنامه خوانی را نادرست خواند و در این زمینه گفت من ترجیح میدهم که در نمایشنامه خوانی حرکت وجود نداشته باشد ولی در برخی نمایشنامه خوانیها حرکت وجود دارد و این کار غلطی است چون بنابر تعریف نمایشنامه خوانی استفاده از هر نوع حرکت و میزانسن، روخوانی را به اجرای صحنه نزدیک میکند و هویت آن را به خطر میاندازد.
مرزبان اعتقاد دارد:«نمایشنامهخوان باید همه انرژی و توان خود را روی خواندن و القای حسن مناسب متن بگذارند.
او با مشت ارزیابی کردن برپایی اولین جشنواره سراسری نمایشنامهخوانی در فرهنگسرای نیاوران گفت:«طی دو سال گذشته تا کنون نمایشنامه خوانی به شکل جدی تری در مراکز مختلف فرهنگی و دانشگاهی برگزار شود و این روند به رشد تئاتر کمک میکند.