در حال بارگذاری ...

نمایش ”زن، مرد” تنها نماینده ایران در جشنواره کشور چک

نمایش "زن، مرد" به کارگردانی "سیدمرتضی میرمنتظمی" به عنوان تنها نماینده ایران، مهمان جشنواره "سِت کانی" در کشور چک خواهد شد.  

میرمنتظمی در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر با بیان اینکه سه اجرا در این جشنواره بین‌المللی خواهند داشت، عنوان کرد: «این جشنواره 16 تا 20 فروردین‌ماه 1390 (5-10 April) در شهر برنو برگزار می‌شود و فقط 12 اثر در بخش مسابقه و رقابتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که نمایش زن، مرد به عنوان تنها نماینده ایران در این جشنواره حضور دارد.»
وی درباره مضمون نمایش گفت: «داستان نگاه تازه‌ای است به زندگی انسان‌ها. بررسی روابط آدم‌ها از ابتدا و گذار آن به کودکی، نوجوانی، جوانی و در نهایت روزمرگی. در این مسیر، انسان با مسائل مختلفی روبرو می‌شود مثل:  تحصیل، عشق، نفرت، ازدواج، طلاق، تولد، مرگ و.. .»
طراح و کارگردان این نمایش افزود: «این نمایش براساس بداهه و اتود  بازیگران  بر روی طرح اصلی، پیش رفته و طراحی نور و صحنه نقش به سزایی در اجرا  ایفا می‌کند. همچنین این نمایش به دو زبان فارسی و انگلیسی اجرا خواهد شد.»
بازیگران این نمایش امین طباطبایی و مهناز ذبیحی هستند و دیگر عوامل کار عباتند از: شیما فرهمند (مشاور کارگردان)، مهناز ولایتی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، حامد دولت آبادی (آهنگساز)، مجید فشخامی (مدیرفنی و هنری)، مریم اصـباح (مدیر روابط بین‌الملل)، کوروش اسفندیاری و داریوش حقدوست (مدیر اجرا).  
گفتنی است نمایش "زن، مرد" پیش از این در بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شد. این اثر همچنین سال 2009 در فستیوال بین‌المللی تئاتر "هایفست" ارمنستان و در سال 2010 در فستیوال بین‌المللی تئاتر "کوفار"  بلاروس مورد تقدیر قرار گرفت.