در حال بارگذاری ...

بوی بهار / با نسل جوان تئاتر در سال جدید

سال ۸۹ به روزهای پایانی نزدیک می‌شود. بهار با خودش طراوت و شادابی را به همراه می‌آورد و امیدها و آرزوها را زنده می‌کند. هنرمندان جوان عرصه تئاتر نیز با قدم گذاشتن در سال جدید حرف‌ها و درد دل‌هایشان را با خبرنگار سایت ایران تئاتر در میان گذاشتند.

به گزارش سایت ایران تئاتر، آنچه می‌خوانید بخشی از گفت‌وگوی خبرنگار سایت ایران تئاتر با برخی هنرمندان جوان تئاتری است.
***
رزیتا غفاری: سال جدید در خانه خدا

"رزیتا غفاری" که عازم سفر مکه است و در آغاز سال جدید در خانه خدا خواهد بود، در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر گفت: «مطمئن هستم که سال 90 برایم سال بسیار خوبی است.»
غفاری می‌گوید: «خدا را شکر که خیلی دلم تنگ نیست و امیدوارم سال جدید سال بسیار خوبی برای همه جوانان به خصوص جوانان تئاتری باشد و در سال 90 شاهد موفقیتشان باشند و خانواده‌هایشان نیز این موفقیت را از نزدیک ببینند.»
این بازیگر که امسال با بازی در نمایش "لابی" در بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت در این باره اظهار کرد: «اجرای این نمایش در کل نتایج بسیار خوبی برایمان در پی داشت و موقعیت خوبی را کسب کردیم. نمایش "لابی" نیمه دوم سال 90 اجرای عمومی خواهد شد.»
امین زندگانی: عازم تاجیکستان هستم
امین زندگانی را امسال در نقش‌های متفاوتی البته در عرصه تصویر دیده‌ایم. از حضورش در مجموعه "مختارنامه" با نقش مسلم بن عقیل گرفته تا نقش متفاوتش در فیلم سینمایی "ملک سلیمان". این بازیگر جوان قرار است با آغاز سال جدید و از دوم تا 9 فروردین‌ماه برای اکران فیلم "ملک سلیمان" راهی کشور تاجیکستان شود.
امین زندگانی امیدوار است که سالن‌های حرفه‌ای تئاتر به مجموعه تئاتر کشور اضافه شوند.
وی در ادامه با اظهار تاسف از اینکه برخی از این سالن‌ها با خطر تخریب مواجه هستند، گفت: «امیدوارم به سالن‌های تئاتر به عنوان یک میراث فرهنگی نگاه شود.»
زندگانی یادآور شد: «حتی در بازیگری نیز به برخی شیوه‌ها مانند سیاه‌بازی که هنر قدیمی و ماندگاری است باید به عنوان یک میراث، ارزش گذاشته شود.»
وی در پایان سخنانش می‌گوید: «امیدوارم بتوانیم در آینده به خود ببالیم که در عرصه فرهنگ نه تنها چیزی از آن کم نکرده‌ایم، بلکه اندک سر سوزنی به آن افزوده‌ایم.»
حمید پورآذری: امیدوارم تئاتر برای مسئولان جدی‌تر شود
حمید پورآذری کارگردان موفق و جوان تئاتر می‌گوید: «تئاتر برای خود هنرمندان تئاتر جدی است. امیدوارم  برای مسئولان هم جدی‌تر شود، چرا که تئاتر هنر بسیار مهم و تاثیرگذاری است.»
وی در ادامه یادآور می‌شود: «تئاتر هنر پیش برنده‌ای است و تاثیری که بر روی مخاطب دارد، بسیار قابل توجه است؛ بنابراین باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.»
ویشکا آسایش: علاقه‌مندم در تئاتر باشم
ویشکا آسایش طراح صحنه تئاتر که در بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر طراحی صحنه نمایش "لابی" را نیز به عهده داشت، در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، می‌گوید: «کار طراحی تئاتر را بسیار دوست دارم و علاقه‌مندم در سال جدید نیز باز هم طراحی یک کار تئاتری را به عهده بگیرم.»