در حال بارگذاری ...

نشست تخصصی ”نمایشنامه و اجرا در تئاتر” در قم برگزار شد

نشست تخصصی "نمایشنامه و اجرا در تئاتر" به همت حوزه هنری استان قم برگزار شد.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، حوزه هنری استان قم در ادامه سلسله نشست‌های فرهنگی هنری خود در راستای تقویت هنر نمایش در استان، اقدام به برگزاری نشستی تخصصی تحت عنوان "نمایشنامه و اجرا در تئاتر" کرد.
در این نشست سه ساعته که جمعه 20 اسفند ماه 89 و با حضور دکتر رحمت امینی و هنرمندان علاقمند به نمایش برگزار شد، ابتدا امینی ضمن مرور جایگاه کارگردان ، مواجهه کارگردان  با نمایشنامه را  مورد نظر قرار داد و انتخاب متن را از اهم فعالیت‌های کارگردان بر شمرد.
دکتر امینی با توجه به پروژه دکترای خود که  به تئاتر پداگوژی ( تعلیمی ) پرداخته، تئاتر را به دو گونه فرهنگی روشنفکری و تئاتر کاربردی تقسیم کرد و اظهار داشت: «شناخت مسئولان و هنرمندان از قدرت تئاتر در هدایت جامعه می‌تواند به توجه بیشتر آنها بیانجامد.»
وی به عنوان نمونه به فعالیت هنری ماکارینای روسی  اشاره کرد که  توانسته با  کمک گرفتن از روش‌های تعلیمی تربیتی، افراد بزهکار را به مدیران موفق جامعه تبدیل کند.
آقای امینی با اشاره به کارگردانان مطرح و موفق ایرانی و جنبه‌های موفقیت آنها، کارگردانان جوان را به تلاش بیشتر و مستحکم‌تر و نیز ادامه راه آنان دعوت کرد.
 در ادامه این نشست با پرسش و پاسخ حاضران با رحمت امینی پایان یافت.