در حال بارگذاری ...

تقدیر از نمایش ”زن، مرد” در جشنواره ”سِت کانی” کشور چک

نمایش "زن، مرد" نوشته و کارگردانی "سیدمرتضی میرمنتظمی"که از ۱۶ تا ۲۰ فروردین به عنوان تنها نماینده ایران، در  فستیوال بین‌المللی "سِت کانی" در کشور چک، شهر بِــرنو  اجرا شد، مورد استقبال  و تقدیر قرار گرفت.

به گزارش سایت ایران تئاتر، در مدت اجرای این نمایش در کشور چک، تلویزیون ملی جمهوری چک و همچنین مسئولان فستیوال سِت کانی، این استقبال و تشویق را  عجیب و  بی‌نظیر خواندند و علاوه بر تقدیر از این نمایش، جایزه  ویژه دبیرِ جشنواره  به مهناز ذبیحی بازیگر کار اعطا شد.
بیست‌ویکمین دوره جشنواره "سِت کـــانی" کشور چک شامل 12 اثر در بخش رقابتی بودکه  9  اثر از کشورهای اروپایی و  3 اثر از کشورهای آسیایی(کره جنوبی، فیلیپین و  ایران) را در بر داشت.
 مرتضی میرمنتظمی در توضیح این اثر گفت: «نمایش "زن، مرد" از یک طرح کلی شروع شد و قرار بود از ابتدا به صورت تصویری کار شود و کلام در درجه دوم اهمیت قرار گیرد، بنابراین در اجرای این اثر پایه و اساس کار را بر روی تصویر و شکل بنا کردیم. طرح کلی داستان این کار مبتنی بر روابط زن و مردی است که دچار روزمرگی شده‌اند.»   
امین طباطبایی و مهناز ذبیحی بازیگران این نمایش هستند و  مهناز ولایتی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، حامد دولت آبادی آهنگسازی، مجید فشخامی مدیرفنی و هنری، مریم اصـــباح مدیر روابط بین‌الملل و کوروش اسفندیاری و داریوش حقدوست مدیر اجرایی این نمایش هستند.
گفتنی است این نمایش در بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا شد و در سال 2009 در فستیوال بین‌المللی تئاتر "هایفست" ارمنستان و در سال 2010 در فستیوال بین‌المللی تئاتر "کوفار"  بلاروس مورد تقدیر قرار گرفت و قرار است به همراه یک اثر جدید از مرتضی میرمنتظمی در کشور ایتـــالیا  اجرای عمومی شود.