در حال بارگذاری ...

اسماعیل شفیعی عضو هیأت داوران جشنواره ویزیتینگ آرلکین روسیه شد

اسماعیل شفیعی به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران جشنواره ویزیتینگ آرلکین روسیه و به منظور  برگزاری یک کارگاه آموزشی ۴ اردیبهشت‌ماه عازم این کشور می‌شود.

دکتر اسماعیل شفیعی در گفت‌وگو با سایت ایرا ن تئاتر، گفت: «ژاکوک رئیس یونیمای جهانی از کشور فرانسه، واشگل رئیس کمیسیون آموزش یونیما از لهستان، رئیس دانشگاه هنر چک و رئیس انستیتو زیباشناسی سن پطرزبورگ دیگر اعضای هیأت داوران این جشنواره هستند.»
وی اظهار کرد: «این اولین سالی است که به عنوان هیأت داوران با این جشنواره همکاری می‌کنم. البته پیش از این من رئیس هیأت داوران جشنواره لوبوکو زنیتسک بودم و به عنوان سخنران در چندین جشنواره بین‌المللی نیز حضور داشته‌ام.»
شفیعی یادآور شد: «همچنین قرار است کارگاه آموزشی تحت عنوان "انرژی دستان عروسک‌گردان" را با زبان روسی و انگلیسی در این جشنواره برگزار کنم.»
این مدرس تئاتر یادآور شد: «از 24 آپریل تا 5 می (4 تا 15 اردیبهشت ماه) برای برگزاری این کارگاه آموزشی به روسیه سفر خواهم کرد. این کارگاه آموزشی طی دو جلسه که یک جلسه به زبان روسی و جلسه دیگر به زبان انگلیسی است، برگزار خواهد شد.»
وی در پایان با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی گفت: «این کارگاه آموزشی تاکنون در چندین جشنواره بین‌المللی ارائه شده و اواخر خردادماه نیز در شانزدهمین دوره‌ جشنواره کودک و نوجوان تئاتر صربستان که در شهر سوبو تیتسا برگزار می‌شود، این کارگاه آموزشی را برپا خواهم کرد.»
شفیعی تصریح کرد: «20 گروه در این جشنواره حضور دارند و از کشورهای فرانسه، کانادا، لهستان، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا و دانمارک در جشنواره ویزیتینگ آرلکین شرکت می‌کنند. همچنین پریا علی‌محمدی نیز با نمایش "سرناد" از کشور ایران در این جشنواره حضور دارد.»