در حال بارگذاری ...

”عباس جوانمرد”: کار نمایش شهادت دادن وقایع درست زندگی است

«انتخاب هوشمندانه نمایشنامه، شیوه اجرا و بازی روان بازیگران از نقاط قوت نمایش "تماشاچی محکوم به اعدام" به حساب می‌آید.»

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر "عباس جوانمرد" پس از تماشای نمایش "تماشاچی محکوم به اعدام" تصریح کرد: «در این اجرا، بزرگنمایی از لحاظ اجرای صوت، تاکیدهای بیانی، حرکت رفتار، صحنه آرایی و... درست صورت گرفته است و من به دلیل جالب بودن اجرا و بازی‌ها دو بار به تماشای آن نشستم.»  
وی ادامه داد: «هر حرفه و کاری قوانین خاص خود را دارد. تئاتر و هنر هم شغلی است که به دنبال کشف حقیقت و یا روایت‌گر حقایق جاری در زندگی انسان و انسانیت انسان است. اگر نمایش را از این وظیفه سلب کنید چه از آن می‌ماند؟ کار نمایش شهادت دادن وقایع درست زندگی است و بزرگترین کمکی است که هنر به جامعه می‌کند. هنرمند رادار جامعه است و اگر کسی یا کسانی بخواهند آن را محدود کنند، شک نداشته باشید که تعالی در آن جامعه به وجود نمی‌آید.»
جوانمرد با بیان این‌که نمایش "تماشاچی محکوم به اعدام" کاری شسته رفته است، خاطرنشان کرد:« برای بار دوم که به تماشای این اثر نشستم بازی بازیگران پخته‌تر شده بود. این نمایش با تماشاگران ارتباط برقرار می‌کند و توانسته حرف دل آن‌ها را بزند.»
 این کارگردان پیش‌کسوت تئاتر اضافه کرد:«تماشاچی محکوم به اعدام این پتانسیل را دارد که تماشاگران زیادی را به سالن نمایش بیاورد. این نمایش را می‌توان در جاهای مختلف شهر از جمله فرهنگسرای نیاوران و یا در شهرستان‌ها به صحنه برد. آیا مخاطبان شهرستانی حق دیدن یک نمایش خوب را ندارند؟»
نمایش "تماشاچی محکوم به اعدام" امشب 29 فروردین به اجرای خود در مجموعه تئاتر شهر پایان می‌دهد.