در حال بارگذاری ...

اعلام فراخوان فصلنامه تئاتر در دوره جدید

فصلنامه تئاتر که یکی از نشریات معتبر علمی در حوزه تئاتر است، پس از تشکیل جلسه با حضور تمامی اعضای هیأت علمی با هدف انتشار به صورت علمی پژوهشی با رویکردی جدید جهت دریافت مقالات علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگران فراخوان داد.

براساس این فراخوان محققان و پژوهشگران می‌توانند مقالات علمی ـ پژوهشی منطبق با شرایط فراخوان را پس از مطالعه راهنمای تهیه مقالات به پیوست این خبر به نشانی تهران ـ خیابان استاد نجات‌ اللهی ـ کوچه ارشد ـ پلاک 10 ـ واحد 4 دفتر فصلنامه تئاتر ارسال نمایند.
راهنمای تهیه و شرایط ارسال نوشتارهای علمی در فصلنامه تئاتر
-هدف فصلنامه تئاتر انتشار نتیجه پژوهش‌ها و تجربه‌های علمی در زمینه‌ هنرهای نمایشی است.
-نوشتارهای علمی ـ پژوهشی، تحلیلی، در زمینه‌های نمایشی برای درج در نشریه پذیرفته شده و پس از داوری و تصویب در هیأت تحریریه به چاپ می‌رسند. از چاپ مقاله‌های غیرعلمی ـ پژوهشی (ترجمه، گردآوری، مروری و یادداشت‌های تحقیقاتی) معذور است.
-نوشتارهای ارسالی نباید قبلاً در هیچ نشریه‌ای به چاپ رسیده باشند.
مقاله‌های ارائه شده به فصلنامه تئاتر برای بررسی و چاپ، نباید همزمان به نشریه‌های دیگر ارائه شده باشند.
-نوشتارها به زبان فارسی باشند.
-مقاله باید دارای بخش‌های چکیده، مقدمه، روش تحقیق، پیشینه تحقیق، مبانی نظری، بدنه تحقیق شامل موضوعات مختلف، نتیجه، پی‌نوشت‌ها و فهرست منابع باشد. اندازه این نوشتارها می‌باید حدود 12 صفحه نشریه (با احتساب تمام بخش‌های مقاله) باشد.
-نوشتارها باید دارای چکیده فارسی و انگلیسی باشند. چکیده مقاله باید شامل بیان مسئله، هدف، چگونگی پژوهش، موضوعات مقاله و یافته‌های مهم و نتیجه باشد. این بخش باید به تنهایی بیان کننده تمام مقاله و به ویژه نتایج به دست آمده باشد. اندازه چکیده فارسی دقیقاً 200 کلمه و چکیده انگلیسی دقیقاً 500 کلمه است. چکیده فارسی و انگلیسی باید در صفحه‌ای جداگانه ارائه شوند.
-مقدمه نوشتار، ارائه کننده مسئله، هدف تحقیق و معرفی کلمه مقاله است.
-نتیجه نوشتار باید به گونه‌ای منطقی و مفید که روشن‌کننده بحث و ارائه یافته‌های تحقیق باشد، ارائه شود.
-در بخش تشکر و قدردانی، راهنمایی و کمک‌های دیگران یادآوری شده و به طور خلاصه از آن‌ها سپاسگزاری می‌گردد.
-پی‌نوشت‌های مقاله (اصطلاحات و معادل‌های واژه‌ها، توضیحات و غیره)، می‌باید در متن به ترتیب شماره‌گذاری شده و در پایان مقاله و قبل از فهرست منابع نیز تحت عنوان پی‌نوشت‌ها گنجانده شوند.
-ارجاعات مربوط به منابع، در متن و داخل پرانتز، شامل نام خانوادگی نویسنده، سال انتشار و شماره صفحه، پس از نقل مطلب می‌آید.
-فهرست منابع به ترتیب الفبایی نام خانوادگی یا نام شهر نویسندگان در انتهای مقاله می‌آید.
-ترتیب عناصر اطلاعات کتاب‌شناختی در مورد مقالات، کتب، گزارش‌ها و سایر مراجع به شرح زیر است:
مقالات: نام خانوادگی و نام نویسنده مقاله (سال انتشار)، عنوان کامل مقاله، نام نشریه، جلد، شماره نشریه، شماره صفحات مقاله در نشریه
کتب: نام خانوادگی و نام نویسنده (سال انتشار)، عنوان کتاب، نام مترجم یا مصحح، نام ناشر، محل انتشار.
صفحه اول مقاله باید شامل نام و نام خانوادگی نویسنده (نویسندگان)، عنوان (رتبه علمی)، آدرس، تلفن، فاکس و Email نویسنده (نویسندگان) باشد.
-همچنین چنانچه مقاله مستخرج از طرح پژوهشی یا رساله باشد، عنوان طرح پژوهشی یا رساله نیز در صفحه اول درج گردد. صفحه دوم باید بدون نام و مشخصات نویسنده (نویسندگان) و فقط شامل عنوان مقاله، چکیده فارسی و واژه‌های کلیدی باشد. عنوان نوشتار باید کوتاه، گویا و بیان‌کننده محتویات نوشتار باشد.
در مقالات مستخرج از پایان‌نامه (رساله)، درج نام استاد راهنما ذیل نام نویسنده الزامی است.
-واژه‌های کلیدی مربوط به متن و عنوان مقاله بلافاصله بعد از چکیده و بین 6 ـ 4 کلمه نوشته شود.
تعداد عکس‌ها، نگاره‌ها، جدول‌ها و غیره در حداقل میزان و با کیفیت مناسب تهیه شوند. شماره و مأخذ عکس‌ها، نگاره‌ها و غیره به ترتیبی که در متن به آن اشاره می‌شود در ذیل آنها قید گردد. (عکس‌ها و تصاویر ارسالی غیر مرتبط با مقاله و غیرضروری حذف خواهد شد.)
-چنانچه مقاله دارای چند نویسنده باشد، ارائه مقاله و تمام مکاتبات باید توسط نویسنده اول انجام شود. در غیر این صورت، نویسندگان می‌بایست کتباً یک نفر را به عنوان نماینده جهت ارائه مقاله و انجام مکاتبات به دفتر نشریه معرفی نمایند.
-چنانچه مقاله‌ای خارج از ضوابط راهنمای تهیه نوشتارهای علمی نشریه به طریق مزبور باشد، قبل از ارائه به هیأت تحریریه و داوران به نویسنده برگشت داده خواهد شد.
-نوشتارها و مقاله‌ها باید در چهار نسخه تایپ شده با نرم افزار word  در قطع A4  به همراه CD فایل مربوطه و نامه‌ای به عنوان سردبیر فصلنامه تئاتر به نشانی فصلنامه ارسال شوند.
-صحت نوشتارهای علمی با نویسنده / نویسندگان است. حفظ امانت به نقل یا عدم نقل مطالب به عهده نویسنده است.
چاپ بدون ذکر مأخذ در نشریه‌های دیگر ممنوع می‌باشد.

فصلنامه تئاتر