محدودیتها در ایفای نقش شخصیتهای مذهبی، بازیگر را محتاط میکند
"وحید جلیل‌وند" یکی از بازیگران نمایش "بهشت روی اقیانوس" که این روزها به مناسبت ایام فاطمیه در تالار وحدت در حال اجراست، معتقد است:محدودیتی که در ایفای نقش شخصیت‌های مذهبی وجود دارد، بازیگر را محتاط و دست به عصاتر می‌کند.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، وی در گفتوگو با روابط عمومی و امور بینالملل بنیاد رودکی، این نمایش را یک تئاتر به معنای واقعی معرفی کرد و گفت: «نمایش "بهشت روی اقیانوس" بر خلاف سایر آثار مذهبی که عموما روضه خوانی و تعزیه هستند، یک تئاتر است و توانسته نگاه تازهای به وقایع 1400 سال پیش داشته باشد که این خود برای تماشاگر نیز تازگی دارد.»
وی با بیان این که سایر کارهای مذهبی معمولا به قصد درآوردن اشک تماشاگر روی صحنه میرود، اذعان داشت: «نمایش "بهشت روی اقیانوس" تلاش کرده که تمامی فاکتورهای یک تئاتر را دارا باشد و سعی کرده صرفا موضوعاتی را که ما گاهی اوقات بالای منبر میشنویم روایت نکند.»
"وحید جلیلوند" که برای نخستین بار در یک تئاتر مذهبی به ایفای نقش پرداخته، اجرا در تالار وحدت را یک امتیاز مهم برای این نمایش بر شمرد و افزود: «شاید اگر این نمایش قرار بود در تالار دیگری به غیر از وحدت اجرا شود، هرگز آن را قبول نمیکردم؛ چرا که فضای تالار وحدت، بالقوه فضای تئاتر را اجرا میکند.»
وی درخصوص علاقه خود به یکی از سه حوزه سینما، تئاتر و تلویزیون که در آن فعالیت کرده، خاطرنشان کرد: «اگر تئاتر خیلی خوب و حرفهای مثل نمایش "عروسی خون" علی رفیعی به من پیشنهاد شود، قطعا در بین این سه حوزه، تئاتر را انتخاب میکنم، اما نسبت به آنچه امروزه به عنوان تئاتر اجرا میشود، ترجیح میدهم در تلویزیون و سینما کار کنم و این صرفا به دلیل مسائل مادی نیست؛ بلکه کیفیت نیز نقش مهمی دارد؛ اگر چه تئاتر همیشه برایم شکل تجربه دارد و دوست دارم هر روز یک اتفاق جدید را تجربه کنم.»