”بهشت روی اقیانوس” اثری متفاوت در حوزه نمایش دینی است

"حسین مسافرآستانه" رئیس مرکز هنرهای نمایشی پس از تماشای نمایش "بهشت روی اقیانوس" گفت: «با تماشای این اثر مذهبی، حس کردم که تئاتر مذهبی به جایگاه اصلی خودش در تئاتر نزدیک شده است.»
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، مسافر در گفتوگویی با روابط عمومی و امور بینالملل بنیاد رودکی و پس از تماشای نمایش "بهشت روی اقیانوس" در شامگاه 16 اردیبهشت، تصریح کرد: «این نمایش از لحاظ فنی و خلاقیت هنری در آثار مذهبی رشد چشمگیری داشته است؛ هر چند که میتوانست به لحاظ حسی، درگیری عاطفی بیشتری برای تماشاگر ایجاد کند و بیش از این تاثیرگذار باشد؛ اما در عین حال فاصلهگذاریها به عنوان یک تکنیک خوب در این نمایش در جایگاه مناسبی به کار گرفته شده بود.»
وی افزود: «ما در این نمایش ضمن آنکه با زندگی ائمه سروکار داشتیم، اما دیدیم که حرمت ایشان نیز به خوبی رعایت شده که این خود جای تحسین دارد.»
مسافر آستانه با اشاره به متن دراماتیزه شده، بازیهای حساب شده و دقیق و نیز طراحی صحنه ارزشمند این نمایش بیان کرد: «"بهشت روی اقیانوس" کاملاً منطبق بر منطق های نمایشی ساخته شده بود و تلاش کرده بود که تمامی ویژگیهای یک نمایش مذهبی را دارا باشد؛ به عبارتی بهتر میتوان این نمایش را اثری متفاوت در حوزه نمایش دینی قلمداد کرد.»
وی در پایان با بیان اینکه یکی از ویژگیهای خوب این نمایش این بود که اصرار بر گریه گرفتن از تماشاگر نداشت، گفت: «این اثر با دارا بودن چنین ویژگی خوبی با تماشاگر ارتباط حسی مناسبی برقرار میکرد و در بعضی از لحظات آنان را عمیقا تحت تاثیر قرار میداد.»