در حال بارگذاری ...

یک نماینده از تئاتر مشهد در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی سنتی

نمایش "مضحکه طبخ و طرب"تولیدی از گروه تئاتر آراد مشهد نوشته "فرهاد ارشاد"و کارگردانی "علیرضا اسدی"به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی سنتی راه یافت.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی کانون هنرمندان خراسان، بنا به اعلام رسمی دبیرخانه جشنواره، این نمایش به عنوان تنها نمایش منتخب از شرق کشور به همراه 13 نمایش دیگر به اجرا در خواهد آمد. علاوه بر آن در این جشنواره 9 نمایش نیز در بخش مرور ،6 مجلس تعزیه در بخش شبیه‌خوانی ،4 نمایش در بخش کارگاهی و 3 نمایش نیز در بخش پیش‌کسوتان روی صحنه خواهد رفت.
مضحکه  "طبخ و طرب" سومین همکاری مشترک کارگردان نمایش با فرهاد ارشاد به عنوان نویسنده است.
علیرضا اسدی پیش از این نمایش پیکر تراش را در سال 1379 در جشنواره‌های تئاتر استانی، منطقه‌ای و سراسری دانشجویان کشور و نمایش "وقتی درنا بر می‌گردد" را در سال 1386در چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس از این نویسنده روی صحنه آورده است.
همچنین نمایش "به خاطر خواب من سرباز" یکی دیگر از کارهای گروه تئاتر آراد است که سال گذشته  علاوه بر اجرا در جشنواره ملی تئاتر مقاومت در مشهد نیز به اجرای عمومی رسید.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی سنتی با دبیری دکتر محمود عزیزی از 23 تیرماه تا 1 مردادماه در تهران برگزار خواهد شد.