در حال بارگذاری ...
...

اتابک نادری: جذابیت آثار تلویزیون باعث رکود مخاطب در ماه مبارک رمضان می‌شود

اتابک نادری: جذابیت آثار تلویزیون باعث رکود مخاطب در ماه مبارک رمضان می‌شود

اتابک نادری گفت: «جذابیت برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی یکی از عواملی است که باعث رکود مخاطب در ماه مبارک رمضان می‌شود.»

اتابک نادری مدیر تماشاخانه سنگلج در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت: «یکی از عواملی که می‌تواند در تعداد مخاطبان در ماه مبارک رمضان تاثیر گذار باشد ، زمانبندی و تایم اجراها است.»
وی ادامه داد: «اثری که قرار است در این ماه به صحنه برود باید مخاطب‌شناسی شود که برای قبل از افطار مناسب است یا پس از افطار. ولی در هر حال باید به نحوی زمانبندی شود که مردم بتوانند به راحتی افطار کنند.»
مدیر تماشاخانه سنگلج با اشاره به اجرای نمایش "آی کچلا" در تماشاخانه سنگلج عنوان کرد: «به نظرم اجرای این نمایش  بعد از افطار بیشتر جواب می‌دهد و تاکنون نیز استقبال از نمایش خوب بوده است.»
وی درباره از بین بردن رکود تماشاگر در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: «جذابیت‌ کارهای تلویزیون باعث می‌شود مردم از جلوی تلویزیون تکان نخورند، از طرفی خیلی‌ از مردم در مراسم‌های مذهبی شرکت می‌کنند و چون روزه‌دار هستند حال و هوای بیرون رفتن را ندارند. بنابراین یک اثر نمایشی باید آنقدر قوت داشته باشد که تماشاگر را با این شرایط به سالن‌های نمایشی بکشاند.»
نادری تصریح کرد: «در هر حال هر قدر هم که گروه نمایشی زحمت بکشند باز هم افت تماشاگر وجود دارد.»
این کارگردان و بازیگر تئاتر با اشاره به مضمون نمایش‌ها در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: «به نظرم باید از سوژه‌های مفرح و یا حداقل از سوژه‌های اخلاقی در قالب ژانر کمدی استفاده شود چرا که مردم نیاز به تجدید قوا دارند. همچنین ماه رمضان چون ماه جشن و ضیافت است در آثار هنری هم باید این روحیه تزریق شود.»
وی در پایان به اجرای نمایش‌ها در سایر فضاها اشاره کرد و افزود: «اجرای نمایش در سایر فضاها و در ماه مبارک رمضان خوب جواب می‌دهد. همچنین چندی پیش که به نمایشگاه قرآن رفته بودم، در محوطه نمایشگاه نمایش‌هایی اجرا می‌شد و استقبال مردم نیز خوب بود و در کل خانواده‌ها از این اتفاق راضی بودند.»