در حال بارگذاری ...
...

”حمید پورآذری”: مخاطبان با تبلیغات درست و اصولی به تالارهای نمایشی روی می آورند

”حمید پورآذری”: مخاطبان با تبلیغات درست و اصولی به تالارهای نمایشی روی می آورند

"حمید پورآذری"گفت:«در صورتی که اطلاع رسانی کافی و تبلیغات لازم در خصوص اجرای نمایش ها در ماه مبارک رمضان انجام شود، مخاطبان بیشتری به سالن های نمایشی روی می آورند.»

پورآذری که چندی قبل در خصوص اجرای نمایش ها در ماه مبارک رمضان با سایت ایران تئاتر گفت و گو کرده بود، امروز در تکمیل صحبت های قبلی خود گفت:« با توجه به ترافیک موجود در زمان افطار بهترین زمان برای اجرای نمایش در ماه مبارک رمضان یک ساعت بعد از افطار است. همچنین در صورتی که اطلاع رسانی کافی و تبلیغات لازم در این خصوص انجام شود مخاطبان بیشتری به سالن های نمایشی می آیند.»
وی با بیان اینکه در سالیان گذشته این گونه تصور می شد که ماه رمضان ماه غم انگیزی است، عنوان کرد:« با گذشت زمان دریافتیم که ماه رمضان ماه ضیافت و جشن است؛ بنابراین در این ماه حتی می توان از کمدی ترین آثار استفاده کرد و دیگر نیازی به استفاده از آثار مناسبتی نیست؛ چرا که تلویزیون به اندازه کافی از آثار مناسبتی که کم مایه هم هستند در برنامه های خود گنجانده است.»
این کارگردان تئاتر یادآور شد:« همچنین آثاری که در سایر فضاها در این ماه اجرا می شوند، الزامی ندارد که حتما سفارشی و مناسبتی باشد.»
پورآذری در ادامه درباره اجرای آثار در سایر فضاها در ماه مبارک رمضان اظهار کرد:« این طرح دارای دو جنبه مثبت و منفی است، مثبت از این جهت که تعدادی از مردم از قشرهای مختلف جامعه به صورت تصادفی به تماشای یک اثر می نشینند و شاید از این طریق عده ای با مقوله تئاتر آشنا شوند.»
وی تصریح کرد:«در این میان عده ای ممکن است جذب اثر شده و برخی هم از دیدن ادامه نمایش صرف نظر می کنند.»
کارگردان نمایش "دایره گچی قفقازی" تصریح کرد:« این اجرا، تئاتر در خیابان و یا تئاتر در محیط است، ولی نه تئاتر خیابانی محسوب می شود و نه تئاتر محیطی و کاملا با این دو نوع تئاتر تفاوت دارد.»
وی با اشاره به جنبه منفی این طرح خاطرنشان کرد:« هم اکنون تعریف درستی از تئاتر خیابانی، تئاتر محیطی، تئاتر تجربی و حتی تئاتر صحنه ایی  وجود ندارد و در صورتی که اجرا در سایر فضاها به درستی انجام نشود باعث جا افتادن نوعی تعریف غلط در ذهن مخاطب و دانشجویان می شود.»