در حال بارگذاری ...

جشنواره استانی تئاتر مددجویان استان گیلان برگزار شد

جشنواره استانی تئاتر مددجویان استان گیلان با همکاری اداره زندان‌های شهرستان لاهیجان -  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  –شورای اسلامی شهر –شهرداری و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان لاهیجان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، این جشنواره با هدف تئاتر درمانی در بین زندانیان روز سه‌شنبه ـ پنجم مهرماه ـ برگزار شد تا با این نگاه که تاتر درمانی به عنوان یک روش به شخص کمک می‌کند را ابعاد روانشناختی را کشف کند و به باز سازی موقعیتی آسیب‌زا در زندگی‌اش بپردازد.
 در این جشنواره 9 نمایش از 9 شهرستان (لاهیجان -  رشت- فومن- صومعه سرا- رودسر- انزلی – حویق-تالش – لنگرود) به میزبانی اداره زندان‌های لاهیجان به اجرای نمایش پرداختند.
همچنین محمدعلی صادق حسنی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان گیلان و جواد نجارتمیز کار که از داوران این جشنواره بودند، جایزه بخش موسیقی جشنواره را به ایوب بصری با نمایش تعزیه از لاهیجان و رضا کارچوبه با نمایش وسوسه از لاکان اهداء کردند. همچنین در این جشنواره جایزه بخش طراحی صحنه به نمایش وسوسه از شهرستان رودسر به حمیدرضا نصیری‌راد اهدا شد. در ادامه هیأت داوران جایزه طراحی لباس را به طراح لباس تعزیه حمیدرضا انصاری از لاهیجان اهداء کردند.
در بخش کارگردانی، جایزه اول به کارگردان نمایش "زیر هفت" از مددجویان اداره زندانهای انزلی اعطا شد و در بخش بازیگری جایزه اول به سعید بردی از انزلی و نصیری پور از لاکان اهدا شد.