در حال بارگذاری ...
...

در تئاتر موضوعی به نام آموزش مستقیم وجود ندارد

در تئاتر موضوعی به نام آموزش مستقیم وجود ندارد

قطب الدین صادقی، تئاتر را یک ابزار آموزشی و کاربردی موثر دانست.

 به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از ستاد خبری هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، این پژوهشگر عرصه تئاتر با بیان اینکه وضعیت خوبی در ارتباط با متون نمایشی نداریم، افزود: کودکان و نوجوان تمایل بسیاری به مقوله شناخت دارند؛ به طوری که سئوالات پی در پی آنها نشان از تلاش برای کسب شناخت از مسائل و رسیدن به واقعیات دارد.
وی گفت: متأسفانه اغلب نمایشنامه نویسان ما شناخت کافی از کودک و نوجوان ندارند، به این صورت که توجه به ویژگی "میل به شناخت" از سوی کودک و نوجوان را در نوشته های خود نادیده می گیرند.
وی در ادامه به اهمیت هنر تئاتر پرداخت و افزود: پرورش کودک و نوجوان یکی از مسائلی است که در درون هنر تئاتر نهفته است و باید به این مهم توجه شود.
وی با اشاره به اینکه "کشف مسائل" از اثرات تئاتر است، بیان کرد: در تئاتر موضوعی به نام آموزش مستقیم وجود ندارد، بلکه باید با روش غیر مستقیم، مخاطب را به سوی کشف مسائل پیش برد.
صادقی با بیان اینکه تئاتر ابزار آموزشی و کاربردی است، افزود: برگزاری جشنواره ها یکی از اثرات توسعه فرهنگ و تولیدات هنری و فرهنگی است که باید همواره مورد توجه و تقویت قرار گیرد.
وی گفت: مسئولان هر یک از استان ها باید بستر لازم را برای فعالیت گروه های نمایشی مهیا کرده و امکانات کافی را برای آنها ایجاد کنند تا شاهد تقویت تئاتر و بالا رفتن انگیزه هنرمندان باشیم.
هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان فردا20 آبان ماه در همدان به پایان می رسد.