در حال بارگذاری ...

وصیت نامه تئاتری ”داود کیانیان”

 داود کیانیان نویسنده و کارگردان پیشکسوت و باسابقه تئاتر کودک و نوجوان در نشست وضعیت تئاتر کودک در ایران که در سالن سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان برگزار شد ۱۴ مورد را به عنوان وصیت‌نامه تئاتری خود به شرح زیرقرائت کرد:

به گزارش سایت ایران تئاتر شرح متن "داود کیانیان" که وی در قالب وصیت‌نامه ارائه کرده به شرح زیر است:
1- تا سال 1395 تلاش کنیم تا تولد صد سالگی تئاتر کودکان و نوجوانان ایران را به صورت یک جشن باشکوه برگزار کنیم.
2- با حمایت از استیج ملی سالگرد صدسالگی تئاتر کودکان و نوجوانان را به صورت بین‌المللی و جهانی اجرایی کنیم.
3- با پشتیبانی از انجمن تئاتر کودک خانه تئاتر ایران تنها NGO خانواده تئاتر کودک را قدرت ببخشیم.
4- تلاش کنیم تا سال 1395 که آغاز تولد صدسالگی تئاتر کودکان و نوجوانان است، خانه تئاتر کودکان و نوجوانان ایران راه‌اندازی شود تا در آن خانه انجمن نمایشنامه‌نویسان، انجمن کارگردانان، انجمن بازیگران، انجمن نمایشگران عروسکی و انجمن طراحان صحنه نمایش کودک و نوجوان شروع به فعالیت کند.
5- با حمایت از فصلنامه انجمن تئاتر کودک و نوجوان و پشتیبانی از مجله تک که اینک به نام «صورتک» فعالیت می‌کند، نشریات تخصصی تئاتر کودک و نوجوان پربار و مداوم شود.
6- همچنان که برای تئاتر کودک فعالیم برای قشر عظیم اما محروم نوجوانان دست به تولید تئاتر نوجوانان بپردازیم.
7- طبق سنت جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که هر ساله از یک پیشکسوت تئاتر کودک در آن تقدیر می‌شود سال آینده با بزرگداشت جبار باغچه‌بان بنیانگذار تئاتر کودک در ایران به پیشواز جشن بزرگ صدمین سال تولد تئاتر کودک برویم.
8- موزه تئاتر کودک را در شهر تبریز که اولین تئاترهای کودک توسط جبار باغچه‌بان در آنجا اجرا شد و هم اکنون آن خانه به مدرسه کر و لال‌ها اختصاص دارد راه‌اندازی کنیم.
9- با اهدای نمایشنامه‌ها، عروسک‌ها، اجراها و مدارک و کتاب‌های مربوطه به غنای این موزه بیفزاییم.
10- همت کنیم سایر انواع تئاتر کودک و نوجوان همچون نمایش خلاق ، نمایش کلاسیک، تئاتر دانش‌آموزی و تئاتر در مورد کودک و نوجوان مانند تئاتر برای کودکان و نوجوان فعال شود.
11- تلاش کنیم رشته تئاتر کودک و نوجوان در دانشگاه‌های ایران راه‌اندازی شود.
12- با حمایت از وبلاگ‌ها و سایت‌های موجود در رابطه با تئاتر کودک و نوجوان، در جهت ایجاد یک سایت قدرتمند تئاتر کودک و نوجوان تلاش کنیم تا مکمل خواسته‌های این خانواده باشد.
13- با ایجاد صندوق حمایت از تولید تئاتر آن را برای همه بچه‌های ایران به ویژه معلولین، کودکان و حمایت از حقوق کودکان گسترش دهیم.
14- در خاتمه به مسئولان، خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان نشان دهیم که ما تئاتری‌ها به آنچه که در تئاترهایمان پیام می‌دهیم همچون وحدت، مهربانی، آگاهی، توانایی و صلح و ایمان به خدا باور داریم و این فرآیند در زندگی‌مان همچون تئاترهایمان حضور جدی دارد.