در حال بارگذاری ...

”پیام دهکردی” جزئیات برگزاری جشنواره تئاتر کارگاهی امید را تشریح کرد

"پیام دهکردی"گفت: داوران سومین جشنواره تئاتر کارگاهی امید متشکل از سه گرافیست قباد شیوا، مازیار تهرانی و مجید کاشانی هستند.

دبیر جشنواره تئاتر کارگاهی امید در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر، گفت: «شش سال پیش طرح برگزاری چنین جشنواره‌ای به ذهنم رسید و دو سال روی طرح آن کار کردم تا اینکه در سال 87 اولین دوره جشنواره برگزار شد.
وی ادامه داد: در سال 88 به این دلیل که این جشنواره کاملاً خصوصی بود و مورد حمایت قرار نگرفت شرایط و امکان برگزاری فراهم نشد. تا اینکه در سال 89 دومین دوره جشنواره را برگزار کردیم و هم‌اکنون نیز سومین دوره جشنواره برپا شده است.
دهکردی با بیان اینکه در این دوره 45 اثر توسط شورای بازبینی متشکل از علی‌اصغر دشتی، آناهیتا اقبال‌نژاد و رضا سرور بازبینی شدند، اظهار کرد: از این میان 20 اثر انتخاب شد که از 23 تا 27 آبان‌ماه در موسسه کارنامه اجرا می‌شوند.
وی با بیان اینکه موضوع جشنواره آزاد است، عنوان کرد: «برخی متون خارجی اقتباسی، برخی ایرانی و برخی نیز اورجینال هستند. همچنین گروه‌ها باید در اجرای اثرشان یک رویکرد کارگاهی داشته باشند. برای طراحی صحنه نیز تنها ملزم به استفاده از 4 پایه هستند و نورپردازی هم تنها باید به وسیله چراغ قوه انجام شود.
رئیس جشنواره تئاتر امید با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول جشنواره یادآور شد: علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف، یکی از متخصصان برجسته حوزه نگه‌داری گل و گیاه آپارتمانی قرار است در طول جشنواره برای دانشجویان و سایر اعضای جشنواره کارگاه آموزشی درباره نگه‌داری گل و گیاه آپارتمانی برگزار ‌کند.
دهکردی با اشاره به اینکه داوران جشنواره متشکل از سه گرافیست هستند، خاطرنشان کرد:  قباد شیوا، مازیار تهرانی و مجید کاشانی داوری آثار را بر عهده دارند دلیل انتخاب داوران گرافیست را هم بعد از جشنواره اعلام خواهم کرد که فکر می‌کنم این امر اتفاق مبارکی است.
وی در پایان یادآور شد: در دوره‌های گذشته، جشنواره 25 اردیبهشت‌ماه برگزار شد که امسال بنا به دلایلی جشنواره را آبان‌ماه برگزار کردیم، ولی از سال‌های آتی همان اردیبهشت‌ماه جشنواره را برپا خواهیم کرد.
گفتنی است اجرای نمایش‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی سومین جشنواره تئاتر کارگاهی امید از 23 تا 26 آبان‌ماه از 9 صبح آغاز شده و تا ساعت 21 در مؤسسه کارنامه برقرار است، همچنین 27 آبان ماه مراسم اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.
مؤسسه کارنامه واقع در خیابان ولیعصر، روبروی پمپ بنزین باغ فردوس، خیابان افراز، کوچه انوشا، پلاک 5 واقع است.