در حال بارگذاری ...

”پستچی نرودا” به زبان آلمانی در تالار چهارسو اجرا می‌شود

نمایش "پستچی نرودا" کاری از "علیرضا کوشک جلالی"به زبان آلمانی در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

"علیرضا کوشک جلالی" کارگردان ایرانی مقیم آلمان که دراماتورژی، طراحی صحنه، طراحی لباس و کارگردانی این اثر را به عهده دارد، با اعلام این خبر به سایت ایران تئاتر گفت: نمایش "پستچی نرودا" و یا "با صبر آتشین" اثر آنتونیو اسکارمتا 30 آبان‌ماه در دو نوبت 17:30 و ، 20 در قالب جشنواره تئاتر مقاومت در تالار چهارسو اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه این اثر کاری از گروه تئاتر "فلچ بیزل" دورتموند آلمان است و بازیگران آن ایرانی نیستند، اظهار کرد: هانس پتر کروگر، واسیلی کازاکو، بتینا شتولبه و اینگا آیکمن در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند و یانین هانکه به عنوان دستیار کارگردان با گروه همکاری می‌کند.
کوشک جلالی با اشاره به مضمون نمایش "پستچی نرودا" عنوان کرد: این اثر قطعه‌ای شاعرانه و سیاسی  11 سپتامبری دیگر در تاریخ! و یادی از کودتای فاشیستی شیلی در 37 سال پیش است.
این کارگردان ایرانی مقیم آلمان درباره شخصیت و فعالیت‌های پابلو نرودا شاعر شیلیایی، گفت: بی‌تردید او یکی از بزرگترین شاعران سده معاصر و از جمله اسطورهای ارزشمند تاریخ زمان ماست. از زندگی نرودا که برنده جایزه نوبل، سیاستمدار، نماینده کارگران  و نامزد ریاست جمهوری بود، همان گسترش و عمق نیرومندی می‌تراود که اشعار خشم‌آلود و پراحساس او داراست. همچنین این نمایش انسانی را به خواننده می‌نمایاند که طنز و شوخ طبعی، شور زندگی و عمق احساسات، او را در چشم مردمان شیلی و سراسر دنیا گرامی و عزیز کرده است.
وی افزود: در این نمایش ما شاهد تاثیر عمیق او بر توده‌ها هستیم. او آموزگار عشق است. ماریوی پستچی در ارتباط با شاعر بزرگ به رمز و راز عشق پی می‌‌برد و مثل یک بیمار مسری عشق را در سراسر شیلی شایع می‌کند، نسلی را عاشق می‌کند. عاشقانی که بعد از کودتای فاشیستی 1973، به طراحی آمریکا، ناجوانمردانه قلع و قمع می‌شوند. پابلو نرودا درست 12 روز پس از مرگ دوستش سالوادور آلنده دق مرگ می‌شود.
گفتنی است نمایش "پستچی نرودا" نامزد بهترین اجرا در شهر کلن در سال 2007 شده بود.