در حال بارگذاری ...

برگزاری کارگاه آموزشی نمایش عروسکی در دفتر یونیمای ده چشمه

کارگاه آموزشی نمایش عروسکی با حضور عادل بزدوده برای اعضای مبارک یونیمای ده چشمه از چهارم آذرماه به مدت سه روز برگزار شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، اعضای مبارک یونیما در این کارگاه آموزشی که از جمعه چهارم آذرماه آغاز شده و تا یکشنبه ششم آذر به کار خود پایان داد، در دو نوبت صبح و عصر، با تفاوت عروسک‌های نمایشی و تلویزیونی آشنا شدند.
عادل بزدوده در طول برگزاری این کارگاه، با مروری بر نمایش عروسکی و تکنیک‌ها و تاریخچه آن در ایران، به تفاوت عروسک‌های نمایشی و عروسک‌های تلویزیونی پرداخته و علاقه‌مندان را با این گونه عروسکی آشنا کرد.‌
همچنین بزدوده با نمایش عکس‌هایی از مجموعه تلویزیونی «شهر موش‌ها»، نمونه‌هایی از ورود عروسک‌های نمایشی به تلویزیون را معرفی و تاریخچه استفاده از عروسک‌های نمایشی در تلویزیون و سپس ورود عروسک‌های تخصصی تلویزیونی به این رسانه را مطرح کرد.
علاوه بر این، نمونه‌سازی عروسک تلویزیونی و عروسک‌گردانی از دیگر برنامه‌های این کارگاه بود که از روز دوم این کارگاه آغاز و تا پایان پیگیری شد.
این کارگاه که به همت دفتر مبارک یونیما در ده چشمه و با حمایت مبارک یونیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری و با حضور 20 تن از اعضای یونیما در این دفتر، از جمعه 4 آبان سال جاری آغاز به کار کرد، بعدازظهر امروز روز گذشته یکشنبه 6 آذر به کار خود پایان داد.
گفتنی است، دفتر یونیما در ده چشمه از روستاهای فارسان از توابع استان چهارمحال و بختیاری مهرماه سال گذشته افتتاح شد و امروز با 30 عضو با مسئولیت فرشید بزرگ‌نیا، برنامه‌های دیگری را نیز در دستور کار خود دارد که برگزاری سمینارهای ملی و بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی گونه‌های مختلف نمایش عروسکی و تولیدات تئاتری بر پایه آیین‌ها و سنت‌های عروسکی منطقه، از آن جمله‌اند که در جهت توسعه و ارتقاء نمایش عروسکی در استان چهار محال و بختیاری و احیای نمایش‌های آیینی – سنتی، عروسکی این استان طراحی شده‌اند.