گفت و گو با ”وحید لک” مدیر کمیته ارتباطات و تبلیغات سیامین جشنواره تئاتر فجر

وحید لک - مدیر کمیته ارتباطات و تبلیغات سی‌امین جشنواره تئاتر فجر –فعالیت‌های کمیته ارتباطات و تبلیغات را در جشنواره تئاتر فجر تشریح کرد.
لک در گفتوگو با سایت ایران تئاتر گفت: «اگر فضاسازی را بخشی از حوزه تبلیغات بدانیم، در این خصوص کمیتهای با عنوان کمیته ارتباطات در چند سال اخیر تشکیل شده که برنامهریزیهای این بخش را برعهده دارد.»
وی تشریح کرد: «این کمیته، مهندسی انجام اطلاعرسانی دقیق و تاثیرگذار را که به بخشهای مختلف ورود پیدا میکند، به عهده دارد تا در نهایت جذب مخاطب به میزان حداکثر را شاهد باشیم.»
لک اظهار کرد: «استفاده از امکانات شهری یکی از فعالیتهای این کمیته است؛ چرا که با برنامهریزی و تعامل با نهادها و ارگانها و بخش خصوصی، ابزاری را در اختیار جشنواره قرار میدهد. همچنین سازههای تبلیغاتی از جمله بیلبرد، پرتابل شهری و سازه عرش پل از دیگر فعالیتهای تبلیغاتی چاپی است که کمیته ارتباطات و تبلیغات استفاده از آن را برعهده دارد.»
وی در ادامه عنوان کرد: «در بخش دیگر، سازهای در فضای باز تعریف شده است – لم پست – که تبلیغات دو سویهای دارد و از دو جهت قابل دیده شدن است.»
مدیر کمیته ارتباطات و تبلیغات تصریح کرد: «در فضاهای عمومی از دستگاه LED و LCD استفاده کردهایم که در فضاهای زیرزمینی از جمله مترو نصب شده است. این امکانات در قالب چاپ بنر، نصب پوستر و پخش آنونس در مترو نیز انجام شده است.»
لک افزود: «در بخش دیگری از کار، از فضاهای فرهنگی و هنری مراکز فرهنگی از جمله فرهنگسراها، خانههای فرهنگ و مجتمعهای هنری سطح کشور بهره گرفتهایم. همچنین از نقاطی که مردم در آنجا رفت و آمد میکنند از جمله اتوبوسرانی و... در این راستا استفاده کردهایم و با کمک گرفتن از ارگانها و با طراحی متفاوت به صورت افقی، 5000 اتوبوس را به خدمت گرفتیم تا زمان آغاز و پایان جشنواره را یادآوری کنند. همچنین در مجلات، روزنامهها و ویژه برنامهها، آگهیها و پوستر جشنواره تئاتر فجر را به چاپ رساندیم.»
وی تاکید کرد: «به منظور اطلاع رسانی به عموم مردم، در برنامههای تلویزیونی تبلیغات جشنواره را در قالب تیزر و زیرنویس داشتیم و در بخش رادیو، پخش آنونسهای تبلیغاتی را در نظر گرفتیم.»
لک بیان کرد: «در فضای باز مقابل سالنها، باکسهایی برای نصب پوستر و جدول برنامه تعبیه کردیم. طراحی ماسکهایی که در پوستر وجود دارد، به صورت مجزا و استفاده از پرچم با آرم معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی از جمله دیگر فعالیتهای کمیته ارتباطات و تبلیغات بوده است.»
وی خاطرنشان کرد: «البته نورپردازی مقابل سالنهای نمایشی و تعبیه فضایی برای اجرای آثار خیابانی نیز یکی دیگر از فعالیتهای تبلیغاتی بوده است.»
لک در پایان اعلام کرد: «چاپ پیک تئاتر که سال گذشته به شکل روزانه منتشر شده و به خانههای مردم فرستاده میشد، امسال در برنامهریزیهای این کمیته قرار نگرفته، بلکه جدول برنامهها و پوستر جشنواره در قالب کتابهای تبلیغات شهری به چاپ رسیده است.»
گفتنی است سیامین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با دبیری رحمت امینی تا 22 بهمن ماه ادامه دارد.