در حال بارگذاری ...

جشنواره تئاتر فجر ویترین تئاتر کشور است

حضور هنرمندان شاخص در سی امین جشنواره بین المللی تئاترفجر کمرنگ است، ولی امیدوارم این نقصان با کشف استعدادهای تازه جبران شود.

به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، "ابراهیم پشت کوهی" کارگردان نمایش”کمدی الهی جلد دوزخ” با بیان این مطلب به پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، گفت: «جشنواره تئاتر فجر ویترین تئاتر کشورمان است و جشن جامعه تئاتر محسوب می‌شود؛ بنابراین در این جشن باید همه شاد باشند و حالشان خوب باشد، پس باید استرس را از این جشنواره گرفت.»
پشت کوهی گفت: «نباید تمام نمایش‌ها با عجله زیاد در آستانه برگزاری جشنواره آماده اجرا شوند و باید فضایی برقرار باشد که همگی با آرامش فعالیت کنند؛ بنابراین باید از شتابزدگی جشنواره کاسته شود.»
وی درخصوص ارتقاء سطح کیفی جشنواره تئاتر فجر خاطرنشان کرد: «در این جشنواره که مهمترین رویداد تئاتری کشور ما محسوب می‌شود می‌توان گروهی غیر از داوران را مسوول کشف استعدادهای تازه در زمینه‌های مختلف کرد. همچنین یکی دیگر از کارهای مفیدی که برای ارتقاء سطح کیفی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌توان انجام داد، حضور هنرمندانی است که نام آنها موجب اعتبار بیش از پیش این جشنواره می‌شود؛ بنابراین باید از آنها دعوت کرد تا در جشنواره حضور داشته باشند.»
پشت کوهی درخصوص تغییر ناگهانی دبیر جشنواره تئاتر فجر گفت: «با وجود اینکه دکتر رحمت امینی از مدرسان و هنرمندان تاثیرگذار تئاتر کشورمان است، اما تغییر ناگهانی دبیر جشنواره نشان دهنده شتابزدگی در جشنواره تئاتر فجر است؛ چرا که جامعه تئاتری و مسوولان از این فرد توقع دارند. بهترین شکل این است که دبیر جشنواره از سال قبل مشخص باشد تا امکان عملی کردن ایده‌های خود را داشته باشد. »
کارگردان نمایش "کمدی الهی جلد دوزخ" در خصوص این نمایش گفت: «این اثر در بخش مسابقه بین‌الملل سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شرکت دارد که از نوشته‌های خودم است و با نگاهی مدرن و متفاوت به کتاب "کمدی الهی" جلد دوزخ اثر دانته نوشته شده است.»
پشت کوهی خاطرنشان کرد: «این نمایش با فرمی متفاوت اجرا می‌شود که سه تن از بازیگران آن در تهران و سه تن از بازیگران نیز در بندرعباس تمرین می کردند و فقط یک صحنه 10 دقیقه ای مشترک دارند. در این نمایش بازیگرانی چون سعید چنگیزیان، یاسر خاسب، مصطفی شبخوان، محمد سایبانی، مجید کشاورز و رضا کولقانی بازی دارند.»
نمایش "کمدی الهی جلد دوزخ" روز پنج شنبه20 بهمن ماه در تماشاخانه ایرانشهر خانه هنرمندان در ساعت 17 و 20 اجرا خواهد شد. یادآوری می‌شود سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری رحمت امینی در مجموعه تئاتر شهر، تالار وحدت، تماشاخانه ایرانشهر خانه هنرمندان، تماشاخانه سنگلج، تئاتر مولوی، تالار حافظ، تماشاخانه مهر حوزه هنری و خانه نمایش تا 22 بهمن ماه ادامه دارد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره تئاتر فجر www.fitf.ir  مراجعه کنید.