در حال بارگذاری ...

سفیران مکزیک، آلمان و ایتالیا به تماشای آثار جشنواره سی ام نشستند

سفیران مکزیک، آلمان و ایتالیا به دعوت سرپرست امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی به تماشای برخی از آثار سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نشستند.

به گزارش سایت ایران تئاتر، زاوالا سفیر مکزیک روز گذشته -17 بهمن ماه- از نمایش " در جستجوی تاریخ تولد و انقراض ماموت ها" به کارگردانی علی راضی دیدن کرد.
جرمانا برادینی سفیر ایتالیا به همراه پروفسور چرتی رایزن فرهنگی ایتالیا و هیات همراهشان نیز روز گذشته به تماشای نمایش "دوران تیرگی" نوشته و کار اوا گیاتتی و نیکولا توفلینی از ایتالیا نشستند.
علاوه بر این، آنان امروز هم از نمایش "بیست هزار فرسنگ زیر دریا" نوشته و کار جوزپه دی بودو از ایتالیا دیدن خواهند کرد و در ادامه نیز ضیافت و دیداری با گروه های نمایشی ایتالیا خواهند داشت.

ناکائو رایزن فرهنگی کشور ژاپن نیز فردا 19 بهمن با حضور در تالار وحدت به تماشای نمایش "قصر مه آلود" خواهد نشست.

برن اربل سفیر آلمان به همراه گراف رایزن فرهنگی آلمان و توسان مدیر بخش برنامه های هنری سفارت آلمان هم که پیش از این به تماشای نمایش هتل پارادیزو به کارگردانی مایکل وگل در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر نشسته بودند، جمعه -21 بهمن ماه- از نمایش "لئو" کاری از دانیل بریر دیدن خواهند کرد.
به گفته "علی اکبر طرخان" سرپرست امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی، این همکاری در جهت رایزنی برای حضور گروه‌های نمایشی دیگر کشورها در جشنواره‌ها و برنامه‌های آتی اداره کل هنرهای نمایشی صورت گرفته است. همچنین تولید کارهای مشترک و اجرای عمومی نمایش در ایران و خارج از کشور هم در دستور کار قرار دارد.